Waarom slaat een kat met zijn staart?

Onze kat slaat wel eens met zijn staart als ik hem aai enzo. Een vriendin zegt dat hij dan baldadig is maar ik denk dat hij nogal speels is dan. Maar waaróm en om welke reden doet hij dit eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Misschien is het geen slaan maar heeft eenet de boodschap' ' Als kopjes geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is ie niet blij, hij geeft dan aan dat ie het niet prettig vindt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is hij boos. (met staart op grond slaan) Je aait hem dan waaarschijnlijk achter, of over z'n buik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de staart is een communicatiemiddel, met de staart geeft de kat zijn stemming en gedachten weer. met de staart zwiepen/ slaan geeft aan dat de kat geirriteerd/ boos is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een kat met de staart zwiept, geeft dat opwinding aan.
het kan varieren van een trillende punt (als de kat een muis ziet bijvoorbeeld) tot gezwiep met de hele staart als de kat behoorlijk opgewonden is.
die opwinding hoeft niet perse negatief te zijn.
of het positief of negatief is, zie je aan de rest van de lichaamstaal van de kat.
als de snorharen gebundeld naar achter staan, en de kat heeft de oren plat weggedraaid, dan zou ik goed op m'n tellen passen, want dan is de kat not amused.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt! :)