Wie heeft er ervaring met een tijdgestuurde voerbak?

Dit soort voerbakken kun je instellen op tijd. Werkt het goed? Kun je het beste een digitale nemen? Gaan mijn katten niet proberen dat bakje te slopen voordat deze opengaat? En zijn dit soort systemen goed schoon te houden? Klopt, een heleboel vragen :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van het begin van "Back to the Future" is veel gaver...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75: LOL, daar moest ik ook aan denken...

Het beste antwoord

Ik heb wel ervaring met een tijdgestuurde vissen voerbak voor koikarpers.
He ding deed wat hij beloofde te doen.
Er zat een soort wekker in die je moest opwinden.
Ik neem aan dat die van jou al electronisch is, oh ik zie nu dat je nog niets hebt en het je alleen maar afvraagt welke je zal nemen.
Ik vraag me ook af wat in jouw geval de kat er mee gaat doen? Katten geven het niet zo maar op.
Onze kat krijgt droge brokjes en kan in en uit lopen. zijn wij een paar weken weg dan zetten we gewoon een grote bak brokjes neer voldoende voor enkele weken, en dat gaat prima. Ik weet dan zeker dat het voldoende is .
Heb je zo'n digitale en je krijgt een storing dan heeft de kat niets, maar misschien werken deze nieuwe dingen prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, dat lijkt me ook een gevaar bij die digitale, of is het zo dat je met een paar batterijen je dan vrijwel niet kan overkomen, omdat die voor dit soort apparaten heel lang meegaan?
Rieneke1
14 jaar geleden
@ed, begrijp ik dit nu goed, dat je je katten soms wekenlang aan hun lot overlaat?
wat als een kat verstopt komt te zitten, of ziek wordt??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rieneke, hier was ik al bang voor , dat ik zo'n reactie zou krijgen.Tijdens onze afwezigheid komt mijn schoondochter zo af en toe even kijken of alles goed is.
onze kat loopt in ons eigen natuurpark en zou daar makkelijk kunnen overleven gezien de muizen die hij er elke dag weet te vangen.
Hij leeft daar vrijwel dag en nacht.
Maar ook daar is iedere dag controlle.
Niet bezorgt meer ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Biertje, waarschijnlijk zijn de nieuwe digitale voeder dingen zeer zuinig met stroomgebruik en gaan
de batterijen erg lang mee.
Waarschijnlijk is het wel een goede oplossing, vooraf een paar weken zelf proberen en je weet het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed: zo eentje met een wekker erin hebben wij ook gehad voor onze waterschildpas. Erg makkelijk als je langer weggaat inderdaad. Wel zorgen dat er regelmatig iemand langs komt, maar die hoeft dan niet iedere dag op uur en tijd te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja: precies, daarom lijkt het me zo handig, anders moet ik steeds iemand regelen als ik er eens een dag niet ben.

Andere antwoorden (2)

Die van mij deed het niet goed. Bij het uitproberen ging het al mis, bakje opende niet. Misschien verkeerd ingesteld...dus wat uitgeprobeerd. Het kwam er op neer dat hij het d helf van de tijd niet deed......of vor de helft van de tijd wel deed.....tis maar hoe je dat ziet..:-) Misschien handiger om een buurvrouw/man te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een van de eerste bakjes al jaren in gebruik. Er zitten 2 aparte bakjes en klepjes in, die dus op andere tijden kunnen openen. Het werkt een beetje als een eierwekker, als ie op de 0 staat kan het palletje van het deksel precies door de opening van de draaiknop. Simpel en effectief, je moet wel even goed rekenen om de bakjes op de goede tijden te openen.