Mijn katten moeten een kuur van 7 dagen afmaken, maar als de pil oplost in haar mond en het kwijl er allemaal uit komt, werkt deze pil dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

nee, de medicatie komt er namelijk weer uit en je weet niet of de kat voldoende binnen heeft gekregen.

als je de pil helemaal achterop de tong legt moet de kat het wel doorslikken. hou haar kopje omhoog (pil gaat er dan moeilijker uit) en streel haar keeltje zodat de kans groter is dat ze slikt en de pil in zijn geheel naar binnen werkt.

ga anders met kat en pil naar de dierenarts en laat je uitleggen hoe het werkt zodat je zeker weet dat je kat alles binnen krijgt wat hij binnen hoort te krijgen.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Je bent me weer voor! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, sorry!!!! maar wel bedankt voor de +
:)
Nee, er zal wel een gedeelte worden opgenomen via de mondslijmvliezen, maar dat is niet voldoende, zeker niet bij een antibioticakuur, de dosis is op basis van gewicht en afmaken is noodzakelijk, anders zullen de klachten terugkeren.

Bij de dierenarts kan je Easypill krijgen, een soort deegje. Hiervan kneed je een beetje om de pil, waardoor deze een smakelijk hapje wordt. Ik hoor goede reacties! De meest lastige katten vinden dit heerlijk.
Of vraag naar een pillenschieter. Hierin klem je het pilletje. Je houdt het kopje achterover/omhoog, duwt het bekje open en schiet het pilletje achterin de keel. Geef met een spuitje wat water na, soms blijft een pil op het gehemelte plakken.
Succes!