Heeft mijn kat suikerziekte?

1 van mijn katten gaat steeds meer eten, schrokt het echt naar binnen.Maar ze wordt niet dikker en drinkt best wel veel, meer dan eerst.Ik heb wel eens gehoord dat het suikerziekte kan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat zou heel goed kunnen. Ik zou met haar naar de dierenarts gaan die kan dan bloed afnemen en het e.e.a testen. Misschien dat je dan insuline-injecties moet geven, dat is best wel eng om te doen maar je went er snel aan hoor..en bovendien laat een (goede) dierenarts je dan even oefenen daar om zo'n dier te injecteren (met een onschuldig vloeistofje) sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ze heeft inderdaad suikerziekte en ik moet dus injecties geven, de dierenarts heeft het voorgedaan en het mij ook laten doen, was eng om te doen maar het is me vandaag ook gelukt zonder hulp! ik heb ook druivesuiker gekregen dat ik haar moet geven als ze teveel insuline heeft gekregen.

Andere antwoorden (2)

dat zou idd heel goed kunnen.
de dierenarts kan dit testen dmv een fructosaminetest.
bij een oudere kat zou je ook nog aan een schildklierprobleem kunnen denken.
hoe dan ook, je moet hier echt even mee naar de dierenarts, gooi het niet op de lange baan!
mocht het diabetes zijn, ga dan eens kijken op het forum van de suikerspinners.
erg veel hulp en voorlichting daar.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik neem aan dat ze preventief ontwormd word, zodat een worm infectie uitgesloten kan worden (al staat dit niet verband met het vele drinken)

woekering van weefsels kunnen veel energie verbruiken wat je kat wil aanvullen met veel eten.
het kan ook zijn dat je kat een ernstige infectie heeft aan de urine wegen en daarom veel drinkt.
nierprobleem kunnen wijzen op veel drinken.

er zijn teveel mogelijk oorzaken om op te noemen en bovendien heb je hier niets aan want het KAN een oorzaak zijn.

de enige die de werkelijk oorzaak kan vaststellen is de dierenarts, dus maak voor je kan zsm een afspraak!
bepaalde gevolgen kunnen namelijk blijvende schade aanrichten!!

mijn kat viel in korte tijd ook veel af. ze bleek niersteen en een beginnende infectie aan de urinewegen te hebben.
ze heeft medicatie gehad en gaat nu door het leven met het etiketje 'nierpatient' het klinkt ernstig, maar met speciaal voer en speciale kattensnoepjes is ze verder in blakende gezondheid.

snel actie ondernemen dus met je pluizenbol!!!

beterschap met je kat (laat je nog even weten hoe het is afgelopen?)