De kat van mijn vriendin heeft een hard knobbeltje onder in zijn buikje wat kan dit zijn?

De moeder van mijn vriendin wil er niet mee naar de dokter, want ze denkt dat het een 'navelbreuk' is.
Maar wij vinden het maar raar, we weten het pas van vanmorgen. Wat is jullie menen, we kunnen het beste naar de dokter toch of niet?
Het is een vrouwtjes kat en het is geen tepel, het zit in het midden van haar buikje.

Bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

het zou goed een navelbreukje kunnen zijn, maar ook iets anders, zoals een gezwelletje.
zelfs al is het "maar" een navelbreukje, dan nog kan het gevaarlijk zijn, omdat de ingewanden door het breukje bekneld kunnen raken.
dieren nemen is verantwoordelijkheid nemen.
even naar de dierenarts dus!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
navelbreuk was ook waar ik het eerste aandacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was op internet het een en ander aan het opzoeken over navelbreuken bij katten. Ik zag op een foto dat die knobbel uitstak. Steken die altijd uit dan? Want de kat van mijn vriendin heeft een harde knobbel onder de huid en op het oog valt niets te zien...
Het zit ook iets meer naar links...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal morgen meteen na de dierenarts gaan =)! Trouwens een vraagje voor u dierenartsassistent, hoe heet die kat wat u als afbeelding heeft? Ik heb wel eens filmpjes van hem gezien op internet, maar ben het weer vergeten?
Rieneke1
13 jaar geleden
@ meis, dat is simon's cat, geweldig he:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja navelbreukje kan , had mij Diva ook en is er aan geholpen en is gezond en een blij poesje ! Simon's cat is idd geweldig !!
Alle kattenliefhebbers zullen het wel herkennen ! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad!! =) dankje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn naar de dierenarts en het was een navelbreukje, de dokter zei dat het kwam omdat de kat flinker is aan het worden.
We moeten het wel in de gaten houden, maar het is nog niets om ons zorgen over te maken gelukkig! bedankt

Andere antwoorden (6)

Bij "verdachte" knobbeltjes ALTIJD even naar de dierenarts. Het kan iets onschuldigs zijn maar ook een tumor. Je kunt het beestje het niet aandoen net te doen alsof het er niet is.

Bovendien maak je je toch zorgen. Dus: even een consult bij de deskundige.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vraag mij trouwens af waarom zij er niet meer naar de dokter wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker als de kat doet of ze er pijn heeft moet je naar de dierenarts. Anders valt er vrees ik niet veel tegen de moeder van je vriendin in te brengen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het groter wordt moet je er zeker laten naar toe kijken,heb dit met mijn poes ook gehad:was uiteindelijk tot een kanker gezwelletje uitgegroeid...uiteindelijk toch nog met succes geopereerd
fremar
13 jaar geleden
Als het een hard bultje is op de onderbuik is het meestal een vetbult verkregen door hard stoten. Een kat is immers een ruige springert. maar het kan ook een kieste of gezwel zijn. een navelbreuk komt bij een kat weinig voor maar de mogelijk is er en ook die moet niet onderschat worden. Advies net als de meeste ven naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ben het niet met je eens dat een navelbreuk maar weinig voorkomt bij katten.
heb er al heel wat gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhip inderdaad je hebt gelijk het schijnt inderdaad vaker voor te komen. ik heb het nog nooit meegemaakt ook niet in de kennissenkring.
Altijd even langs de dierenarts gaan.
Kan een vetbobbel zijn of een navelbreuk(je), maar kan ook iets ernstigers zijn.

Ik spreek uit ervaring. Onze kat had dit, en het was een kwaadaardig gezwel. Geopereerd, heeeel veel geld gekost (maakt niet uit) en er na maanden goed uitgekomen. Ik heb zelfs experimenteel speciale gaas uit Amerika laten overkomen (toestemming arts gegeven) om alles goed te laten komen.

Hoeft niks ernstigs te zijn, maar wél laten checken is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet wat voor je dieren over hebben, als mijn kat ziek zou zijn zou ik ook al het geld geven wat ik maar heb om hem beter te maken!
Helaas denkt de moeder van mijn vriendin daar anders over... triest gewoon
Nou, ga er alsjeblieft even mee naar de dierenarts. Desnoods buiten de moeder om. Als je de praktijk belt en uitlegt dat jullie WEL goed voor het diertje willen zorgen en de moeder van je vriendin niet, mag je misschien wel even gratis langskomen. En anders loopt je er gewoon mee naar binnen en laat de de assistente achter de balie even kijken. Sterkte hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mijn vriendin is paar maanden geleden ook al met het dier na de dokter gegaan, omdat die moeder daar geen geld aan wou uitgeven....
Ze gaat vandaag ook zelf na de dokter, maar ik vroeg het ik dacht misschien is het wel normaal? (Ik heb echt nul verstand van katten.)