opnze hond van bijna een jaar die piept/jankt als we weg zijn ( aldus de buren) wat kunnen we hier aan doen?

we hebben dr nu pas een week.. en ze is altijd met 3 andere honden geweest.. als we naar bed gaan piept ze mis 5 minuten..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt haar pas een week, zeg je...alles en iedereen is nog nieuw en niet-vertrouwd voor haar, ze heeft nog geen band met je....als je een nieuwe hond in huis haalt, moet je echt een paar weken de tijd nemen een goede band op te bouwen, en haar alleen in uiterste noodsituatie alleen laten, en dan nog zo kort mogelijk...Eerst trainen om haar leren alleen te blijven!!

Het beste antwoord

Alleen blijven van honden moet worden geleerd. Ze is niet gewend alleen te zijn, dus moet je de tijd dat ze alleen gelaten wordt opvoeren.
Eerst moet ze gewend zijn aan het huis en vertrouwen in de baas krijgen. Dan begin je met haar één minuut alleen te laten, de kamerdeur te sluiten en bijvoorbeeld alleen naar een ander vertrek te gaan.
Als je weggaat niet tegen haar praten en geen oogcontact. Als je binnenkomt geen oogcontact. Doe eerst iets anders en roep haar dan zachtjes bij je. Even aanraken en verder niets. Je kan ook gewoon niets doen.

Dit voer je langzaam op tot ze een kwartier alleen kan blijven. Ga nooit kamer/huis binnen als ze blaft of piept. Ze mocht gaan denken dat blaffen jouw terugkomst heeft bespoedigd en dat is niet de bedoeling.

Een hond die binnen het kwartier gaat blaffen heeft verlatingsangst. Die angst kan je wegnemen door een echte leider te zijn. Vertrouwen is waar alles om draait.
Als ze drie kwartier alleen kan blijven, kan ze dat ook 2 uur.

Zorg dat ze goed is uitgelaten, gevoerd is en te drinken heeft.
Kijk haar niet aan een kwartier voor je weggaat, geen oogcontact. Zorg dat ze rustig is en niet opgewonden als je vertrekt. Je hebt als leider het recht om te komen en te gaan naar het je goeddunkt.
Een hond die zichzelf de hoogste in de rangorde denkt te zijn, kan niet alleen thuisblijven. Die wordt onrustig, omdat degene waar hij verantwoordelijk voor denkt te zijn, niet in zijn buurt is. Voorkom dit door een goed LEIDER te zijn.
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi antwoord weer, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (3)

De radio zacht aanzetten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja idd we hebben de radio al zacht aan ;) dus dat hadden we al geprobeerd...
Niet weggaan =)

Grapje, maar onze hond had dat ook en toen zijn we steeds eventjes weggegaan.
Hij kreeg toen het vertouwen dat we telkens weet terug kwamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is iets wat langzaam aangeleerd moet worden, dus misschien heb je vast iets aan onderstaande link.