Tja..ik denk dat het toch ook wel in de aard van het beestje zit hoor. In de natuur zou een kat vooral veel in de nacht actief zijn om zijn prooi te vinden. Je kunt proberen je katten veel bezig te houden wanneer je thuis bent. Een hengel met een muisje eraan, prima te doen wanneer jij lekker tv kijkt en poes is daar wel even bezig mee.
Er zijn zoveel leuke speeltjes voor katten te koop, ga maar eens naar een wat grotere dierenwinkel. Hopelijk zijn ze na een actieve avond toch wel moe.....en anders nog een schoteltje warme kattenmelk???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha schoteltje warme kattenmelk?? Die vind ik wel erg leuk :) speelgoedjes hebben ze genoeg.. Maar het lijkt erop dat ze alleen maar slapen als ik weg ben.. En alleen maar spelen als ik thuis ben..

Andere antwoorden (5)

Je moet ze negeren en zelf ook niet meer bewegen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenmalig? Tja, veel met ze spelen op de dag. Nu ben je te laat, of ga nog rennen met touwtjes....anders oordopjes in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houden je katten van knuffelen? Pas de 'Cuddle-by-force' therapie toe:
vastpakken en aaien/knuffelen, een kat wordt er echt wel rustig van. Lekker een aandacht-moment doet zo'n diertje altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plantenspuit werkt prima voor ons en we hebben 3 poezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1e avond/nacht slaapkamerdeur dicht houden. Volgende dag zorgen dat er voldoende speeltjes zijn. Ga naar de dierenspeciaalzaak en haal dat speciale kattenkruid, wat je in een speeltje kunt doen. Helemaal wezenloos verliefd worden ze daar op en je hebt er "geen kind meer aan".