Honden probleem Wie weet oplossing

Onze hond, een labrador, is een echte viezerik hij probeerd altijd poep te eten. Hoe krijg ik daar vanaf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het eten van poep door honden is vaak een teken dat ze bepaalde voedingsstoffen tekort komen. Dit kan aan de voeding liggen, maar ook door een onderliggend medisch probleem. Een bezoekje aan de dierenarts is dus zeker aan te raden. Blijkt alles ok, dan is het een gedragsprobleem en zou je met behulp van een hondengedragsdeskundige hem dit af kunnen leren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk ook eens bij onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Honden gaan poep eten bij gebrek aan bepaalde voedingsstoffen. Probeer hem eens eten van een ander merk te geven, met meer voedingsstoffen. En variatie is heel belangrijk!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zit een beetje in het ras. Maar het kan ook aan het voer liggen. In poep zitten nog veel voedingstoffen. Probeer eens ander voer. Maar als een hond het 1 maal doet zal hij het niet snel afleren. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eens proberen hem een tijdje elke dag een eierkoek te geven.
Dat klinkt vreemd maar daar zitten dezelfde stoffen in die een hond nodig heeft en waarom een hond poep eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Z'n neus in de poep dauwen. Leert hij zo af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad ff goed naar het dieet kijken. Desnoods dierenarts consulteren. Bloed onderzoek. Mijn hond deed het ook. Maar ik heb het haar wel af kunnen leren. Dus als het gewoonte blijkt. Is afleren ook een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vers voert is het over. Ik geef mijn hond iedere morgen een of twee plakken Rodi pens (vuile pens kan ook, ongekookt hoor!) Daar zit alles in wat ze ontberen en waarom ze poep eten.

Is het eenmaal een gewoonte, dan leert je het het snelst af door de hond aan een lange lijn te doen en bewust langs alle drollen te lopen. Zo gauw hij aanstalten maakt om te gaan eten, een super ruk aan de lijn, zodat hij echt schrikt. NIETS ZEGGEN. De schrik moet door de poep gebeuren, hij moet denken dat de poep hem terug"bijt".

Als je dit een aantal malen hebt gedaan (3 of 4 keer) zal hij het verder uit zijn hoofd laten er van te eten. Houd hem nog een paar dagen aan de lijn en goed in de gaten. Dit is de "par force" methode en werkt sneller en effectiever dan afleiden en belonen.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana 'n SUPER antwoord ! Maar NOOIT belonen als je iets verboden hebt en hij heeft gehoorzaamd . Je +je staat er al .
Ivana
13 jaar geleden
Nee, iets wat niet gebeurd is kan je niet belonen. Je zult dan een eerst een ander commando moeten hebben gegeven, wat wél is opgevolgd. Bijv. "kom voor". Het opvolgen van dit commando zou je kunnen belonen. Maar bij het nalaten van iets, hoef je verder eigenlijk niets te doen dan gewoon doorlopen.
Ad , ik weet niet wat voor poep hij eet . Woon je op het land met koeien en paarden ?
Ik ben specialist . In de natuur , in het wild , aten honden herbivoren als prooi . Zij begonnen altijd aan de maag . Het maagzuur van 'n hond is veel sterker dan dat van ons .Als je je hand erin steekt doet het zeer . Het beste wat je kan doen is : Hondenbrokken geven , van het goedkoopste merk ( want als je de analyses naast elkaar legt zit er bij alle merken precies hetzelfde in) . Maar nu komt het ! Ook iedere dag 'n vorkje zuurkool . Als er zout in zit .Moet je het uit laten lekken ,want zout is slecht voor 'n hond (SUIKER NOG SLECHTER ! ) . Door die zuurkool krijgt hij het zuur dat hij in de oertijd uit de maag van z'n prooi tot zich nam . Als je nog vragen hebt , kan je via deze site per email contact met me opnemen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft een tekort aan iets, ermee naar je dierenarts gaan en beter voer aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Één eierkoek per dag zal absoluut schelen! Het is inderdaad gebrek aan bepaalde voedingsstof. Overstappen naar ander voer kost vaak veel tijd (mengen, wennen), dus vul gewoon tijdelijk aan met 1 eierkoek per dag. Probleem opgelost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb cecar milan het zien oplossen met de hond banaan te geven. daar zouden een speciaal mineraal inzitten dat het tekort oplost waardoor ze poep eten. gecombineerd dan met een training waardoor de hond begrijpt dat poep en neen neen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al zoveel hondenbezitters hier over gesproken en iedereen heeft een andere oplossing(en ander voedsel). Je kunt het hem het beste gewoon afleren. Er bovenop blijven als hij in de buurt van poep komt en gelijk afstraffen als hij gaat eten. Dat begrijpen ze echt wel. Daarbij eten ze ook selectief poep, dwz niet elke poep van elke hond.

In eierkoeken zit onwijs veel suiker, dus dat is een minder goed alternatief.