hoe komt het dat onze kater,telkens hij in een slaapkamer raakt, op het donsdeken plast?

hij is al gecastreerd en doet dit nergens anders in huis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het kan een onderliggend medisch probleem zijn met zijn blaas of nieren als hij dit plotseling is gaan doen. Dan zou ik een bezoekje aan de dierenarts aanraden. Heb je het hem wel eens zien doen?
Is het gewoon plassen of sproeien, bij dit laatst staat hij met de staart in de lucht en schiet de urine achteruit. Vaak trilt hij met het achterwerk en/of staart.
Plotselinge onzindelijk wijst vaak op een medisch probleem. De onzindelijkheid hoeft niet overal te zijn, de kat kan ook vaste plekjes hebben. Laat hem eens door een dierenarts checken.

Doet hij dit al lang, dan zit de geur nog in de deken en dat is voor hem een aanwijzing dat het een plek om te plassen is. Als de geur van urine eenmaal ergens op zit, dan blijven ze erop plassen. Zeker uit een donsdeken is de geur moeilijk in zijn geheel te verwijderen, omdat het in de veertjes trekt. Het enige wat je dan kan doen is de deken weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij zal dar hoogst waarschijnlijk iets ruiken.
Ook kan hij dit als zijn teritorium beschouwen en het zo afbakenen.
13 jaar geleden
Dit is omdat hij jaloers is.. Hij wil niet dat jij gaat slapen. Enige manier is hem weg houden uit de slaapkamer. Deken niet weg gooien maar wassen met biotex. Weggooien is een beetje zonde... Als hij toch op andere plaatsen gaat plassen dan zeker naar de dierenarts maar ik zou hoe dat ook de kat uit de slaapkamer houden. Simpel deur dicht houden! En anders snachts in de woonkamer of waar dan ook laten (als je liever met open deur slaapt) succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij daar een keer ingesloten is (dat je niet in de gaten had dat hij daar zat en hij kon niet bij de kattenbak) kan hij daar voor de eerste keer uit nood geplast hebben. de keren daarna plast hij dan omdat hij de geur blijft associëren met een plasplek. Dus dekbed naar de stomerij of kat weren uit de kamer.