mijn hond gaat altijd gapen als hij zich geen houding weet te geven.. als ik boos op hem was of als iemand tegen hem gaat praten en hij snapt niet goed wat er van hem verwacht werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen gapen meestal als ze moe of verveeld zijn, maar bij honden is gapen vaak een teken dat ze gespannen zijn. Een stevige gaap verlaagt voor even de bloeddruk en helpt ze rustig te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij heeft dan meer zuurstof nodig...

dat is bij mensen ook zo... maar mensen gapen ook van de slaap, honden weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ie moe is -.-

Toegevoegd op 11-06-2009 21:54:53
kan je net zo goed vragen "wat betekent het als ik jeuk aan mijn aars heb"