Waarom mauwt poes de hele dag door?

Hoi! Mijn 15 jarige kat mauwt sinds een jaar ofzo echt de hele dag door. Hert lijkt soms meer schreeuwen dan miauwen. Ze is paar maanden terug nog bij de dierenarts geweest nadat ze vaak niesziekte had, maar dit is verholpen. Toch nog steeds dat gemiauw. Ze is altijd al een mager ding geweest en is niet magerder geworden de laatste tijd. Ze is ook erg gefocust op voedsel. (daar mauwt ze ook om). Er staan altijd brokjes maar ze schreeuwt dan om blikvoer (geef ik meer dan raakt ze aan de diarree...oude darmen I guess). Bij het mauwen/schreeuwen heeft ze ook een rare blik in haar ogen en schreeuwt als het ware om niets :s
Als ik haar buiten zet dan hoor ik het gemauw zelfs als ik binnen op mijn kamer zit.

Suggesties wat te doen? Wordt er nl helemaal gek van ;)

Alvast dank,
gr Jane

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

het eerste waar ik aan denk is een overactieve schildklier.
laat hierop bloedonderzoek doen bij de dierenarts.
er zijn diverse manieren om dit onder controle te houden.

pas als dit is uitgesloten zou je aan dementie, eventueel in cobinatie met doofheid kunnen denken.

Toegevoegd na 2 minuten:
wacht niet te lang, want als het idd de schildklier is, draaien alle organen van je kat nu overuren.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ze vertoont genoeg symptomen om hier gericht onderzoek naar te doen.
bel wat de prijs betreft eens verschillende dierenartsen op, je zal er van staan te kijken hoe de prijzen verschillen, doe hier je voordeel mee. je ziet idd vaker dat oude katjes mellow worden, ik heb er hier ook zo een :)

Andere antwoorden (2)

mijn kat van ruim 17 doet dat ook sinds een paar jaar is gewoon de ouderdom ze wordt doof en hoort de eigen niet meer zo goed ook met dementie te maken ouderdom komt met gebreken maar als je het niet vertrouwt even naar de dierenarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die rare blik zou op pijn kunnen duiden, ga nbog es naar de dierenarts om dat uit te sluiten.
Mijn kat deed dat ook, en was binnen zes dagen dood, ik bedoel maar................better safe than sorry