Wat moet je allemaal doen om Imker te mogen worden?

Heb je hier diploma's voor nodig of gewoon een groot grasveld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja iedereen kan in principe imker worden, en een groot grasveld kan best handig zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt me geen bescherd beroep, dus je mag gewoon lessen gaan volgen en imker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, je hebt er geen bijzondere vooropleiding ofzo voor nodig, maar er zijn wel wat (met name juridische) aspecten waarin je je moet verdiepen voor je besluit je een kastje aan te schaffen. Verder moet je kijken wat de plaatselijke politieverordening er over zegt ; je mag bijvoorbeeld bijna nergens bijenkorven in je achtertuin plaatsen in een woonwijk.

Heel vele informatie - vooral ook info die je natuurlijk niet wilt horen - vind je onder andere via onderstaande link. En steek vooral je licht eens op bij een plaatselijke imker-vereniging. Die zullen je ongetwijfeld alle ins en outs kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook gewoon een hobby zijn dus nee.