Onze poes krijgt 2x daags kattenvoer in saus. Ze is dol op de saus, laat rest staan. Is er iemand die weet hoe ik aan soortgelijke "saus" kom?

We willen weten of we de "saus" op een andere manier kunnen krijgen. Waar bestaat het uit? Is er een goed alternatief? Herkent iemand dit?

Toegevoegd na 16 uur:
Uiteraard (vergeten te vermelden) staat er 24 uur per dag een schaal senior brokjes klaar voor Misty

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13K
Rieneke1
13 jaar geleden
degene die ingeblikte saus op de markt brengt, gaat volgens mij stinkend rijk worden ;) hier ook zo'n sausmadame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan je niet van ze houden?

Het beste antwoord

Als je vis of vlees kookt (niet bakt!) kan je dit water aan je kat geven. Maar gebruik hiervoor niet te vette soorten vlees, het liefst kip of koolvis. Je zou ook het vlees/ de vis erdoorheen kunnen pureren, dan krijg je een wat dikker papje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou zeggen vleesjus en gelatine
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Oke zo'n kenner ben ik niet, ik bedoelde het goed;) het kooknat met wat gel
Het is slecht voor een kat om hem alleen maar nat voer te geven. Een kat moet vanwege een gezond gebit elke ochtend en de hele dag onbeperkt droog voer krijgen. Pas als hij minimaal 2 handjes op heeft, is het tijd voor 1 bakje nat voer. Je kan ook kipfilet koken. Maak het niet vet, en geef ook niet teveel melk. Ook als hij niet meer wil eten. Op een gegeven moment heeft hij zoveel honger dat hij wel eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat was de vraag niet.
Rieneke1
13 jaar geleden
droog voer is helemaal niet zo goed voor een gezond gebit.
en kip liever niet koken, maar rauw geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard krijgt onze poes Misty, naast 2x daags kattenvoer met saus (waarvan ze dus alleen de saus lust, harde kattenbrokjes senior die dag-en-nacht klaar staan, is haar hoofdmaaltijd. Had ik ff moeten vermelden misschien.... Het gaat juist om t "extraatje", we zijn zoekende naar iets wat lijkt op de saus en wat ze lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onbeperkt eten geven is niet nodig hoor, twee keer per dag is meer dan genoeg.
Rieneke1
13 jaar geleden
@ dierenartsassistente, neem eens een kijkje op de fora van barfplaats en voernatuurlijk.
of lees eens het boekje van dierenarts tannetje konings, als je er aan kan komen.
kattenmagen zijn prima opgewassen tegen eventuele salmonella.
vergeet daarbij niet dat er al menigmaal salmonella is gevonden in droogvoer.
mijn katten staan al jaren deels op vers, en ze doen het er uitstekend op. @yumaindia, een kattenmaagje is drie uur na het eten weer leeg.
bij tweemaal voeren heeft de kat dus 18 uur honger.
natuurlijk voor een kat is om dagelijks tussen de 15 en 20 keer wat te eten.
Rieneke1
13 jaar geleden
rauw varkensvlees is idd een dikke no-no, ivm auzjesky.
en zeker moet je zorgen dat je dieren geen tekorten oplopen.
hier ontbijten ze met muis of eendagskuiken.
in de middag krijgen ze rauwe kip, rundvlees of lamshart.
verder een enkele keer vis, yoghurt, of een eitje.
daarnaast staan er steeds brokjes om te knagen.
wat ik vooral zie, is dat ze mooi schone gebitjes hebben door al het knippen wat ze moeten doen.
maar ieder moet uiteraard aan zijn beestjes geven waar hij zich goed bij voelt!
Als hij droge brokjes niet eet , heeft hij geen honger .Er mag ABSOLUUT geen zout in het eten van kattenvoer zitten. Je kan op de verpakking checken wat erin zit. Zout heet Natrium . Mens en dier eet wat men gewend is te eten . Als ik dieren van vrienden te logeren heb , lusten ze meestal de 1e dag het door mij gegeven voer niet . Is geen drama. De volgende dag etenze de bodem uit de voederbak.Liefde is OOK nee kunnen zeggen . Als je je kind van 17 meteen 'n Porsche geeft is hij binnen 'n maand dood !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vergelijking...en je geeft geen antwoord op de vraag. Dus een min.
duidelijk geval van verwende 3 sterren kat! :O)
gewoon het lekkerste eten want er komt toch nieuwe aanvoer als je maar eigenwijs genoeg bent en lang genoeg wacht

feitje.....katten die alleen blikvoer krijgen ontwikkelen snel problemen met hun gebit. (tandsteen en in een later stadium tandvlees ontsteking wat losse tanden en kiezen veroorzaakt)

het is dus geen aanrader om haar alleen saus (of blikvoer) te geven.( ik wil niet weten hoe de kattenbak ruikt!)
gelukkig is de overlevingsdrang is groter dan het eigenwijze aspect, dus vroeg of laat zal ze eten wat haar aangeboden wordt.

als toetje kan het natuurlijk wel. eerst de brokjes (droogvoer) wat de tandjes schuurt en vrijmaakt van de plaque, en dán wat lekkers! (het zijn eigenlijk net kids he?)

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft het over alléén blikvoer? Natúúrlijk gaat dit om een extraatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x per dag een extraatje is nog ruim wat blikvoer.
het word aangeraden meer droogvoer te geven dan blikvoer vanwege de kans op tandproblemen.

maar goed ....buiten de hoeveelheid en het aantal porties komt het er nog steeds op neer dat de kat heel goed weet wat lekker is (welke kat niet!) de jus is niet los te verkrijgen. er zijn wel verschilende soorten blikvoer te krijgen waarbij meer jus zit dan bij de andere.
als je het vervelend vind de brokjes van de jus steeds weg te gooien kan je het misschien prakken zodat het lekkerste eruit slobberen wat lastiger is. het kan ook een optie zijn het blikvoer te vervangen door diepvriesvoer voor de kat. zelf een jus maken met ingrediënten bestemd voor menselijke consumptie is geen aanrader (teveel zouten, toegevoegde stofjes etc)