Het is een rasloze kat, ofwel een htk (huis-tuin-en-keukenkat). Dierenartsen vullen in zo'n geval in het paspoort in dat het een Europese korthaar is. Dat klopt niet, want de Europese korthaar is ook een raskat.
Er kan wel wat bloed van een langharig ras in zitten.
In elk geval vind ik het een prachtig dier (maar dat vind ik van alle katten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Denk gewoon europese kat en dan een kruising tussen lapjeskat en een cyperse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een prachtige kat!

zo te zien is het een kruising, maar met welk ras is vanaf deze foto niet te zeggen.
mogelijk zit er iets van een noorse boskat bij.

een kruising geldt trouwens gewoon als htk, oftewel een huis- tuin- en keukenkat.
Rieneke1
13 jaar geleden
Aan het halflange haar te zien is het een kruising. Er zou Main Coon of boskat doorheen kunnen zitten. Wel een prachtige kat trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een europese huiskat, maar met bloed van een langharige soort. Omdat het een lapjeskat vachttekening heeft, is het een vrouwtje, of - zoals deskundigen zeggen - een kattin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kat, helaas al overleden leek precies op die van jou. Ze was een gewone poes maar zonder een bepaald ras. Ze is op een boerderij geboren dus we weten ook niet wat de vader is haar moeder was ook een rasloze poes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mix met Turkse Angora?
Die zijn ook wat fijner gebouwd dan de Noorse Boskat.
Ivana