Mogen cavia's selderij?

Toegevoegd na 32 minuten:
ik bedoel gewoon selderij geen bleekselderij..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Ja, selderij is prima voor cavia's, tenminste, als ze het lekker vinden ;). Maar kijk uit want het moet wel met mate anders kunnen ze last krijgen van hun buik. Kijk vooral uit met kolen (spitskool, bloemkool enz.) want dan kunnen ze last van hun darmen krijgen ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, er is niets mis mee om selderij aan je cavia te voeren. De onze kreeg dat vroeger ook regelmatig.

Toegevoegd na 56 seconden:
Zie trouwens deze link:
http://www.caviacottage.nl/pages/voeding/groenvoer-als-caviavoer/groentes-als-groenvoer.php

Hierin staan verschillende groenten beschreven die goed zijn voor cavia's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, als je cavia het lekker vindt mag hij het gerust hebben. Kijk maar eens op deze site, daar staat precies op wat je aan een cavia mag geven:
www.degrotecavia.nl/groenvoer.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cavia's krijgen vaak natte groenten zoals sla en bleekselderij. Toch is dat geen goed idee. Het beestje wordt er zwaar van en heeft dan pijn omdat hij het slecht kan verwerken. Je kunt beter bijv. een wortel geven