Weet een konijn dit instinctief?

Ik heb afgelopen zaterdag een tam konijn gevonden buiten die ik mee naar huis heb genomen. Ik heb zelf tot een jaar geleden een konijn gehad en zijn buitenhok staat er nog dus daar kon deze meteen in. Ik heb ook besloten het konijn te houden als niemand zich ervoor meld. Nu vraag ik me af, mijn vorige konijn liep los in de tuin en ging dan zelf zijn hok in wanneer hij wilde. De tuin is helemaal betegeld en is rondom dicht dus hij kan echt geen kant op. Maar de tuin is rondom beschut met klimop en ik weet dat dat giftig is voor dieren. Mijn vorige konijn heeft nooit ervan gegeten. Weet een konijn dat dit niet goed is of heb ik geluk gehad. Kan ik dit konijn met een gerust hart laten rondhupsen in de tuin of is er kans dat deze wel gaat knabbelen aan de klimop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik zou er niet zo maar van uit gaan dat het konijn het wel weet.
laat hem de eerste keren onder begeleiding naar buiten, en hou 'm goed in de gaten.
als dat goed gaat, zou ik er wel vertrouwen in hebben.
ik heb m'n balkon vol giftige planten staan, wat geen probleem is met de katten.
maar zekerheid voor alles, dus kijk het eerst even aan.
top trouwens dat je voor het beestje gaat zorgen :)
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik durf niet zeker te zeggen of dit instinctief is. Mijn konijn was ooit braaf narcissen aan het eten, die dingen zijn ook giftig voor een konijn, dus of hij probeerde zelfmoord te plegen of hij wist het echt niet.
(hij heeft het overleefd, ik was er op tijd bij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als hij inderdaad zelfmoord zou willen plegen zou ik hem wel dom noemen... Bij mijn weten was het het meest verwende konijn van de wereld.
Dieren weten doorgaans heel goed wat ze wel en niet kunnen eten. Zeker konijnen zijn daar goed in. Je kunt hem gerust laten rondlopen. Pas wel op dat hij niet ergens aan kan knagen wat je niet wilt.

Ik had eens een kruidentuintje en de wilde konijnen kwamen al mijn kruiden eten, maar lieten de bieslook, mint en rozemarijn staan hahaha.

Mijn kippen eten ook niet van de klimop, dus jouw konijn zal het ook niet doen.