Hebben warm zoetwater vissen 's nachts verlichting nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als ze 's nachts naar het toilet moeten,willen ze graag bijgelicht worden.

Antwoorden (2)

JUIST niet, de lamp mag (voor de planten) maximaal 12 uur per dag aan. Vissen slapen ook 's nachts dus dat komt mooi uit
amigo
13 jaar geleden
nee, in de natuur leven de vissen ook met dag en nacht.
als je de lamp ook in de nacht aan hebt staan is je aquarium binnen een mum van tijd vol van algen.
geef ze ongeveer 10 a 12 uur per dag licht, dat is genoeg.
handig is een tijdschakelaar in te stellen dan gaat het automatisch aan een uit.
wat je eventueel wel zou kunnen doen is het licht dempen naarmate het nacht wordt dan bouw je de licht sterkte langzaam af en is het voor de wissen ook fijner om van daaruit naar de nacht te gaan zonder licht