De grootste haai die ooit heeft geleefd was de reuzenhaai Carcharodon megalodon. Deze haai verscheen in het Boven-Krijt (100-65 miljoen jaar geleden, een periode waarin ook dinosauriërs voorkwamen). Van de Carcharodon megalodon zijn alleen tanden gevonden, en deze werden 15 cm lang. Met fossiele tanden hebben paleontologen een kaak gereconstrueerd en de totale grootte van de haai ingeschat. Zijn lengte was 12 tot 18 meter.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De walvishaai kan de grootste lengte bereiken, dit is de grootste vis ter wereld. Hij kan tot wel 15 meter lang worden.