ei slecht bevrucht of oud?

vage titel I know, maar ik leg het effe uit.

we hebben 2 duiven en een onbevrucht ei, nu maakte ik dat ei open (ik ben nieuwsgierig aangelegd) en was het heel droog achtig van binnen, heel weinig eiwit(?)

dus nu mijn vraag, is het ei 'droog' omdat het al oud is (misschien een dag, maar kan ook 4weken zijn, geen idee)
of dat het komt omdat er bij de bevruchting iets mis ging
(die 2 kunnen wel eieren bevruchten namelijk, dat weten we inmiddels wel :P)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een ei is bevrucht of het is niet bevrucht.
Slecht bevrucht bestaat niet.

Mogelijk is het ei niet goed bebroed, of zat er een minuscuul klein scheurtje in. Of het was gewoon oud.

Een bevruchting gaat in ieder geval goed of fout, en niet ergens daar tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

waarschijnlijk omdat het ei oud is zit er weinig eiwit in dat droogt op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat duiven zulke eieren leggen komt niet vaak voor, soms komt het weleens voor dat de dooier(het gele) inplaats van in het midden, aan de zijkant zit. Maar dat duiven zulke eieren leggen komt niet vaak voor.

De bevruchting beïnvloedt het ei in die mate zeker niet, dus het bevruchten kan het niet zijn.

Waarschijnlijk was het ei gewoon oud.