Hoe vind ik deze kat nu terug met al dit vuurwerk?

Mijn kat is vanmiddag uit huis geglipt Hij woontsinds 4 dagen bij me en is nog niet buiten geweest,en nu met het vuurwerk vraag ik me af of hij zal proberen te vluchten of blijft hij om het huis hangen(ik woon in een redelijk rustige hoek).

Hij woonde zijn eerste acht maanden in duitsland 150km verder

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Poe, ellendig zeg.
Ik zou af en toe een rondje om het huis maken en 'm roepen. Wie weet komt hij op een vertrouwde stem af. Je kunt ook je schuurdeur op een kier laten, voor het geval hij terug komt.
Ik zou zeker op een uur of elf, half twaalf even een rondje maken en 'm roepen, dan zitten veel mensen thuis aan de oliebollen en champagne, en is het wat rustiger buiten.
En verder er het beste van hopen. Je kunt eventueel de dierenbescherming bellen, voor het geval ze een kat vinden, en de beschrijving geven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow jee je kat is zeker nog niet aan dit huis gewend en zal zeker er vandoor gaan.
En als ie niet erg ver weg is
dan schuilt ie toch zeker ergens.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je weinig hoop geef
een kat die niet ana huis gewend is gaat er heel snel vandoor
je zou een speurhond moeten inzetten maar zelf die zal waarschijnlijk nu nergens komen.

Wat wel mogelijk is is dat iemand vanavond in de gaten krijgt dat als ie je kat op straat ziet hem in huis opneemt.
Vanwege dat vuurwerk en de dierenarts of asiel belt
dus heb je dat al gebeld ?
Dus heb je nog kans vandaag wat flyers op te hangen doe het snel.

succes
13 jaar geleden
Ik wil niet teleurstellend zijn maar als hij na 4 dagen al naar buiten is geglipt is de kans dat hij terug wil naar zijn oude huis erg groot.
Ik hoop dat hij gechipt is zodat hij terug te traceren is als hij ergens gevonden wordt.
Ik zou in ieder geval de oude eigenaren contacten met de hoop dat hij daar aan komt lopen. Verder om huis blijven zoeken, eten klaarzetten (rammelen met eten vanavond en morgen als het wat rustiger is) en de buurt informeren.
Ook zou ik diverse instanties, asielen, opvangtehuizen enz informeren.
Als je googled op: zoekgeraakte katten /dieren vindt je genoeg links.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is moeilijk wat over te zeggen, als hij jou toch al aardig vindt kun je proberen om met een vuil T Shirt een geurspoor te fabriceren (bij je achterdeur neerleggen bij wijze van huisnummer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem ook opgeven bij amidevi, als hij niet snel terugkomt.
Mijn aanloopkat ontstapte ook na n paar dagen, maar kwam braaf terug. Dus verlies niet alle hoop
13 jaar geleden
als een binnenkat naar buiten ontsnapt, heeft hij totaal geen referentiekader.
in die gevallen raad ik altijd aan hun kattengrit buiten te strooien, liefst gebruikt.
ook jouw kat zal, mits hij nog in de buurt is, deze geur herkennen.
helaas zijn de omstandigheden nu niet echt gunstig met alle geknal, maar voor de zekerheid zou ik dit toch doen.
je hoeft niet veel te gebruiken, een beetje is al voldoende voor de gevoelige neus van de kat.
heel veel succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Je hebt nog geen vaste lokgeluidjes die hij bijvoorbeeld met eten associeert? Als ie in de buurt zit kun je 'm zo misschien nog naar huis lokken.
En inderdaad zeker melden bij Amivedi en dergelijke.
Je kunt ook een oproep op Marktplaats zetten, liefst met foto maar in elk geval met een beschrijving, die berichten worden ook opgepikt door Twitteraars en zo door het hele land verspreid.
Sterkte, ik hoop toch dat ie snel weer opduikt!