mijn oppasteckel (13 jaar) krijgt prednison vanwege huidproblemen, drinkt veel, plast veel. Likt nu onophoudelijk de houten vloer. Wat moet ik doen?

Waarom blijft het hondje de vloer likken? Ze heeft dit nog nooit gedaan? Komt dit door de prednison?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (4)

Ik zou je dierenarts bellen en dit voorleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel drinken en veel plassen is normaal bij gebruik van prednison.
het voortdurend de vloer likken is dat niet.
ik zou hier niet te licht over denken: heb ooit een kat gehad die dat deed, en die is een paar dagen later overleden aan ernstige bloedarmoede.
het is natuurlijk niet gezegd dat dat ook bij jouw hond het geval is, maar bel voor de zekerheid maar snel de dierenarts.
Rieneke1
13 jaar geleden
Hallo, de vorige antwoorden zijn gelukkig al heel compleet, ik hoop dat je daar voldoende mee geholpen bent. Ik heb nog een kleine toevoeging uit ervaring met mijn eigen hond:

Als zij gespannen is, knabbelt ze aan pluisjes op de bank of likt ze aan de vloer. Haar gedrag op zo'n moment corrigeren maakt haar dan nog meer gespannen, dus dat verergert het "probleem" alleen maar. Wat wel helpt is haar afleiden en wat leuks gaan doen. Het likken en bijten zelf negeren we, anders wordt daar de aandacht op gericht en loop je de kans dat het gedrag sterker wordt.

Je kunt je afvragen of jouw oppashondje misschien soms wat gespannen is. Afleiding kan dan helpen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel drinken kan op suikerziekte wijzen, laat maar even testen bij een dierenarts