Mijn hond mag mij niet.

Het is een klein hondje.
Ik zeg tegen haar kom hier en klop op de bank.
Ik wil dat ze bij me op schoot komt.
Dan draait ze zich om en springt snel bij mijn moeder op schoot.
Is dit een teken dat ze me niet mag.
Voor de rest kwispelt ze ook nooit tegen me.
het is een hele lieve hond.
Ben ik misschien een beetje te hard?
Ze houd niet van spelen.
Alleen maar Slapen.
Ik vind dat saai.
Ben 13 jaar ik hou van wat grotere honden.
Dus kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.3K

Het beste antwoord

Ik denk Roos, dat jouw vraag: mijn hond mag me niet, wordt aangevoeld door je hondje.

Jouw moeder is hondjes favoriet, want die is waarschijnlijk het meeste thuis en laat hondje uit, kletst tegen hem en geef hondje eten. Dan is je moeder in de beleving van je hond de hoogste in de roedel.

Hoe meer aandacht je aan je hondje geeft, met hem speelt en tegen hem kletst, hoe vertrouwder hondje met jou wordt. Misschien heb je wel eens een harde stem tegen hem opgezet of hem weggeduwd. Reken maar dat
hij dat onthoudt. Dus je moet eens proberen of je echte vriendjes met je hond kunt worden. Voor jezelf ook voelen: wat een lief beest!

Sommige honden zijn niet zo gek op jongeren. Te druk, te veel herrie. Dat kan ook nog, dat het gewoon in het karakter zit van je hond. Maar over het algemeen zijn honden ontzettend trouwe, lieve huisgnoten die blij zijn met aandacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

je zou eerst t vertrouwen kunnen gaan winnen van de hond..
geef ze af en toe eens wat lekkers..
laat het buiten..
zachtjes praten, en lieve dingen zeggen .. dat voelt een hond..
en speel eens met de hond bv met een balletje..
je zal zien dat over een aantal dagen het hondje gaat veranderen , en ze je meer als een vriendje gaat zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik aai d'r best vaak maar dan doet ze heel ongeïnteresseerd.
En dan denk ik bij mezelf nou laat dan maar hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dan juist moet je door gaan.. niet opgeven zo worden jullie nooit vriendjes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke zal het proberen dank je
hoi
wij hebben een jack russel en ook de zelfde problemen ik ben een paar dagen weg geweest en toen ging het ontzettend goed met de hond ze gromde niet en was blij ( tegen me vriend en dochter ) zodra ik thuis was was het fout ze kwam niet meer uit der mand ik wou der aaien en ze begon te grommen ( ze was uit der mand)
wij hebben een deskundige er bij gehad en die zei dat ik meer met er moest doen *vind niet echt dat het helpt maar je kan het proberen! succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je hond vindt dat ze teveel van je moet.
Uit je vorige vraag begreep ik dat je je hond allerlei kunstjes wilt leren en dan belonen met een snoepje, maar dat ze dat niet wil. Probeer het eens rustig en met heel veel geduld. Ze zal je vast wel lief vinden hoor, maar het wordt haar misschien een beetje te veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond actieve aandacht geven krijg je positief terug, probeer er mee te gaan lopen en maak ze moe doe die leuke dingen !
En het duurt maar even en je bent het meeste in beeld bij het hondje !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag het hondje je niet, of mag het hondje je niet zoveel als je moeder?

Blijkbaar ziet de hond je moeder als haar baas (omdat je moeder waarschijnlijk het meest voor de hond zorgt). Als je dan samen met je moeder in de bank zit dan wil het hondje natuurlijk veel liever naar je moeder toe.

Als het hondje ook nooit positief reageert als er bijvoorbeeld niemand anders thuis is, dan mag het hondje je inderdaad niet. Als dit het geval is dan kan je zoveel doen als je wilt, maar dan mag hij je gewoon niet om een of andere reden. Wat het belangrijkst is is dat je moeder het hondje traint en laat zien dat jij wel te vertrouwen bent en dat het hondje zich over niets zorgen hoeft te maken wanneer ze bij jou is. Zelf moet je je natuurlijk niet afkeren tegen de hond. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je een beetje te dwingend naar je hondje en houdt ze daar niet van. Kijk eens wat je moeder doet met haar of haar houding naar haar. Er is misschien iets in jouw aanpak of persoonlijkheid dat ze wat minder prettig vindt. Dat heb je ook met mensen. Niet iedereen is je vriend/vriendin en dat is prima.
Probeer eens serieus een andere aanpak. Is je hond oud dat ze niet van spelen houdt? Doet ze dat met niemand?
Misschien voelt ze wel dat jij haar eigenlijk saai en te klein vindt. Dan zou ik ook geen vriendjes met je willen zijn en een ander zoeken die mij wel waardeert (jouw moeder bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ze is pas 3 jaar oud.
Maar met mijn moeder speelt ze ook niet zomaar.
Ze houd niet zo van ballen maar wel van knuffeltjes.
Mijn opa&Oma hebben ook 2 hondjes zelfde grootte.
Maar die zijn veel drukker en dat vind ik ook leuk.
Ze likken me altijd. Maar mijn hond doet dat helemaal niet.
Mischien vind ze dat ik te druk ben ofzo?
Honden moeten leren te knuffelen want van nature doen ze dat niet. Honden willen wel contact maar niet de hele tijd aangeraakt worden.
Ik heb een grote hond en ik ben zelf de hoogste in de roedel, ik heb haar opgevoed en verzorg haar, dus daar heeft het niks mee te maken. Maar als ze rustig wil liggen gaat ze bij mijn partner liggen. Die wil niet echt knuffelen of zo, dus kan ze daar rustiger liggen. Ik wil haar aaien en knuffelen en dat vind ze dus maar heel even leuk. Dan kan ze niet rustig slapen.

Misschien krijgt de hond van jou wel iets te veel aandacht van jou, daar worden ze nerveus van. Weet je hoe je dat kan zien? Dan gapen ze veel. Als ze gapen dan zijn ze wat onrustig en daarmee kalmeren ze zichzelf. Ik merk ook aan mijn hond dat als ik hem teveel aandacht geef, dat ie gaat gapen, let er maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is met honden net als met kinderen; hoe meer je hun aandacht wilt hoe minder zij dat aan jou willen geven. Mijn oma wilde graag haar kleinkinderen op schoot trekken, maar deed dat op zo'n dwingende manier dat de kids niet wisten hoe snel ze er weer af moesten komen.

Misschien moet je het hondje een poosje helemaal negeren. En als hij uit zichzelf op jou schoot komt geef je hem zoveel aandacht totdat je merkt dat hij er genoeg van heeft. Of je geeft hem wat lekkers (gedrag positief bekrachtigen). Ik ben geen hondenkenner, maar het lijkt me vrij logisch dat hoe meer je dwingt hoe meer het hondje zich zal verzetten.

Leen anders eens een goed hondenboek (over hondengedrag) uit de bieb en verdiep je er eens in. Daar hebben jij en het hondje vast plezier van. Dit is wellicht ook een leuke site om veel info vandaan te halen: http://www.hondenplaza.nl/Gedrag-Opvoeding

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja, bij dieren is geduld een schone zaak!