Hoe kan het dat mijn konijntje als ik hem uit zijn kooi pak dat ie gaat likken in mijn gezicht of nek.

het is een dwergkonijntje en super lief.
maar ik vraag het me gewoon af. heel veel vriendinnen zeggen misschien vind ie je gewoon lief.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (11)

Waarschijnlijk vind ze het lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is in ieder geval een teken dat hij je vertrouwd, anders zou hij dat niet doen.
hij vind je idd gewoon heel lief
13 jaar geleden
Ik denk dat het antwoord heel wat saaier is, hij likt het zout(zweet) van je gezicht/nek
Heeft hij behoefte aan waarschijnlijk. Ik weet niks van konijntjes maar ik heb gehoord dat geitjes het ook om het zout doen als ze je handen likken
13 jaar geleden
Waarschijnlijk om dezelfde reden als een hond.Hij vindt je aardig en hij is onderdanig aan je en hij zal wel een lekker hapje lusten.{niet uit je nek of gezicht maar een stukje wortel ofzo}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan het zout zijn van jouw transpiratie maar ook dat je gezien wordt als baas waarvoor het konijn respect toont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat tie je lief/aardig vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren helpen elkaar met wassen als teken van genegenheid & om de banden onderling te versterken. In dit geval is het dus een teken dat het konijn je graag heeft & je 'wast'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat jouw konijn het lekker vind vanwege het al genoemde zout en jou lief vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het konijntje heeft zout tekort en likt je om dit aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je konijntje inderdaad een zouttekort heeft. Voor zover ik weet zijn konijntjes niet zo honds dat ze je likken uit genegenheid. Wat natuurlijk niet betekend dat de uitzondering niet bestaat! Dat je konijntje haar genegenheid toont kan best zo zijn, maar ik zou voor de zekerheid een klein zoutblok in het hok neerleggen zodat ze haar zouttekort kan aanvullen.. Deze blokken zijn in elke dierenspeciaalzaak wel te krijgen en de prijs valt reuze mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige konijnen komen jou ook spontaan likken, gewoon omdat ze je graag zien. Niet alle konijnen likken de huid, sommige likken ook wel eens kleding of pantoffels maar dat betekent net hetzelfde. Ze zien dat immers als een deel van jou.

Niks ernstigs aan de hand hoor, konijnen uiten het nou eenmaal allemaal op hun eigen manier. Het maakt dus niet uit als je andere konijn bijvoorbeeld niet likt.

Om je konijn te laten merken dat jij hem ook wel lief vindt, hoef je hem niet te likken, geen nood. Jouw hand die hem aait voldoet prima hoor. Ze duwen hun kopje helemaal onder je hand in als ze knuffeltjes verlangen.
Soms leggen ze hun kopje ook helemaal plat alsof ze willen zeggen: “aai mij nu”.