waarom vinden vele katten een kerstboom leuk?

kersttijd komt eraan en de kerstboom staat weer op..
maar onze jongste poes nena blijft de kerstboom geweldig vindn en klimt erin aangezien ik haar 10 keer per dag uit de kerstboom moet halen blijft ze het nog doen. wat vinden ze zo leuk aan een kerstboom?
p.s: ze heeft voldoende speelgoed krabpaal noem het maar op

Toegevoegd na 5 minuten:
kunstboom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik word r af en toe gek van ik ben blij dat ik er op voorbereid was ik heb namelijk plastic kerstballen genomen haha ;)
maar ondanks dat als je keer van huis bent en een bal valt kapot en ze lopen met pootjes doorheen is dat ook niet niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xxxmarxxx slapen die van jouook in de kerstboom? haha vn mij wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben tegenwoordig een kunstkerstboom met nepballen hi hi... herkenbaar verhaal dat ze er de hele tijd in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja wij hebben eht net als jullie want anders zou het me veel kerstballen gaan kosten slapen ze bij jou ook in de kerstboom op een tak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze kat keek teveel naar de grote zilveren kerstbal, zag zichzelf erin (zij dacht dat het een andere kat was) en viel de kerstboom aan. Dus herkenbaar. je blijft lachen met katten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk dit filmpje nog even, het kan erger.
http://www.youtube.com/watch?v=nn2h3_aH3vo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze kat houdt ook wel van de kerstboom, hij zit er altijd naar te kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha xxxmarxxx daarvoor ben je echt geen rot baas hoor.. bij mij is het kiezen... of ze gaan mee naar boven en houden ons de hele nacht wakker met geren gekrab en dekbed is geweldig als iemand net zijn voet beweegt haha of beneden dan maar beneden hahah
iedere keer een nagel in mijn voet omdat ik in me slaap ronddraai is geen pretje ;)

Het beste antwoord

onze katten vinden de boom ook geweldig. het helpt wel om ze een paar losse kerstballen te geven om mee te spelen op de grond.
lekker met ze spelen en afleiden dan maar met glimmende speeltjes. helemaal voorkomen kan je het niet dat er weer eens een kat in de boom klimt. het heeft ook wel wat gezelligs zolang de boom maar niet omvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ een levende katten kerstbal dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tip om losse kertballen te geven werkt geweldig... zo heeft ze minder interesse in mijn kerstboom en het scheelt mij nu steeds op te staan om ze eruit te halen.
voor de rest iedereen bedankt want het waren allemaal goede antwoorden helaas mag ik er maar 1 kiezen
groetjes

Andere antwoorden (4)

Katten vinden het over het algemeen leuk om ergens in te klimmen.
De kerstboom wordt dan ook gezien als een nieuw speeltje. En dan wel een hele leuke met allemaal glinsterende dingen e.d.
Je kunt er makkelijk in klimmen met al die handige takken.

Als je het vanuit de kat bekijkt is zo'n boom helemaal super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou een kat niet bedenken dat ze dan wel een mega grote speeltje hebben gekregen? en een plusje :) +
de ballen en de lichtjes vinden ze geweldig.alles fonkelt.....plus de geur van de boom...katten die buiten komen en een boom zien gaan er ook in...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt iets in huis gehaald waar enorm veel interessante geurtjes aan zitten.
verder is het volkomen natuurlijk gedrag voor een kat in een boom te klimmen.
en dat jij er dan nog ballen inhangt die er zo heerlijk uitgezwiept kunnen worden, maakt het helemaal af ;)
Rieneke1
13 jaar geleden
Een boom vol nieuw en interessant speelgoed, dat ziet de kat! Ballen, slingers, glimmertjes, slingers, allemaal heel verleidelijk! Opgehangen in een mooie 'klimpaal'.
Neem alleen kunststof ballen, dan blijft de schade beperkt als je kat er met een bal vandoor gaat. Pas op voor die hele dunne glimsliertjes. Een kat van mijn ouders at ze op! Die kunnen behoorlijke vervelende darmobstructies vormen. En engelenhaar is helemaal troep (ook voor je handen) dus laat dat achterwege, net als spuitsneeuw. Verder, niet straffen, maar geef je kat zijn eigen speelgoed als hij weer eens in de boom zit te vissen. Even flink sprayen met keep-off spray kan ook helpen.