houden honden van insecten?(eten)

mijn hond eet insecten. maar mijn vrienden hebben honden die dat niet eten, dus eten ze het of niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (14)

mij dunkt, sommigen eten insecten, anderen eten geen insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste honden niet. Maar je heb altijd wel een hond die iets doet wat een anderen hond niet doet net zoals de jouwe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden zijn wat eten betreft rare wezens.

Met name de Labrador kan er wat van. Die vreet alles wat los en vast zit.

Doorgaans zullen honden niet snel een insect eten, maar de onze heeft ook wel eens een spin gegeten brrr..
Sommige honden eten sokken, stenen, takjes, noem maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn hond nog nooit insecten zien eten, maar he; iedere hond heeft zijn andere eetgewoonten net als mensen. Het zijn en blijven vleeseters. Zolang je hond er niet ziek van wordt zou ik me er geen zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zelfs redelijk veel honden die wespen eten en dat ze soms gestoken worden maakt ze alleen maar tot fanatiekere wespenhappers.
Rare jongens die honden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 2 jack-russells en de oudste speelt met allerlei insekten voor de duur van enkele seconden want dan zijn ze al dood.
de jongste eet allerlei insecten.
Het zal dus wel afhengen van hond tot hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, een hond denkt niet bewust na over het feit dat hij op het punt staat om een insect te eten.. Althans, aan de blik van mijn hond te zien niet ;)
Hij jaagt er ook op (vreemd om te zien ja) dus misschien is opeten dan het logische vervolg? Misschien verveelt hij zich? Misschien krijgt hij niet genoeg te eten? Wie zal het zeggen wat er in zijn gedachten om gaat!

Honden zijn doorgaans niet zo kieskeurig als het om eten gaat.. Zijn af en toe net kleine kinderen, die stoppen ook alles in hun mond..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat voorbij zoemt en de rust verstoort, daar wordt door mijn hondje naar gehapt. Meestal mis, maar toch. Oortjes rechtop, felle blik en op het (bijna) juiste moment toehappen..
Heb nog niet gezien dat hij daarna aan het smullen is....:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van ons hapte ook altijd naar insecten, maar dat was gewoon omdat het gezoem om zijn oren hem irriteerde.
Onze huidige hond vind insecten wel interessant, maar die snuffelt meer.
13 jaar geleden
Ik heb ook veel honden (gehad) de insecten vangen en/of opeten. Hoort een beetje bij de carnivoor denk ik?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat beweegt is een prooi. Het is dus normaal, dat een hond met jachtinstinct achter insecten aangaat.
Het hangt er dus vanaf hoe sterk dat jachtinstinct is.

Het is niet altijd van gevaar ontbloot en soms moet je er echt snel bij zijn, wil hij niet in de bek gestoken worden door een of ander prikgraag insect.

Ik denk niet eens dat ze de insecten eten voor de smaak, meer voor de vangst.

Of bedoel je, dat je een bak met dooie vliegen kunt neerzetten en dat hij die dan oppeuzelt. Dat zou toch wel apart zijn ;-).
Ivana
13 jaar geleden
Ik weet niet of ze het graag doen maar ze doen het wel waarschijnlijk door nieuwsgierigheid. Onze hond heeft uren rondgelopen met een vlieg in zijn bek hij was er waarschijnlijk trots op dat hij hem had maar hij wist niet wat hij ermee moest.

Toegevoegd na 1 minuut:
het hoort waarschijnlijk bij het jachtgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook onze Ierse Setter was gek op voorbij vliegende insecten en hapte er ook naar - soms met succes, soms niet :-) was altijd grappig om te zien hoe hij het probeerde en hoe blij hij keek (tja, zo leek het) als het lukte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén geadopteerde hond uit Spanje presteert het op als een kat insecten uit dr lucht te tikken. Dan kijk hij of het eetbaar is. Was ook broodmager toen hij in Nederland kwam maar wel levendig en gezond. Het was dus een zwerver geweest. Muizenesten uitgraven en eten is nog een van z.n favoriete bezigheden net zoals verpakkingen van etenswaren contr. c.q. leegmaken. Maar dat laat ik dus niet meer toe.
Dus ja waar praten we over, ze willen ons mensen ook insecten laten eten in de nabije toekomst.
Daarbij komt dat er nog steeds stammen in de wereld leven die dat doen zoals wij een haring eten dus ja waar praten we over....
Plaatje bij antwoord