is er een beter oplossing dan een muilkorf voor mijn hond?

mijn hond heeft in 2 maanden tijd, 2 honden gebeten. nu draagt ze een muilkorfje tijdens het uitlaten.
hierdoor is ze erg gedeprimeerd tijdens het uitlaten ( loopt niet meer ver, worstelt lang met het ding tot het af gaat (of kapot.)
dit vind ik erg vervelend, maar zijn er betere oplossingen?

Toegevoegd na 20 uur:
het een een teefje van 9 jaar oud (kreeg haar vanaf 8 maanden) het is een kruising van een fox-terier en nog een andere kruising (vermoeden verder nog iets van een herder)

maar de keren dat ze een hond aanviel was echt uit het niets, dus daar kan ik niet veel over zeggen

ze komt wel uit spanje (maar was toen nog wel een pup) maar er kan natuurlijk wel iets in de genen zitten

misschien ga ik nog een honden cursus (zo een complete volgen) dat kan naar mijn idee geen kwaad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik zou graag nadere aanvulling: ras, reu of teef, leeftijd van de hond. Houding van de hond tijdens aanval (stand van de oren/staart). Valt hij/zij aangelijnde honden of losse honden aan. Is ze/hij dan zelf los of aangelijnd. Welke honden worden aangevallen, groot, klein....

Alles valt op te lossen zonder muilkorf, maar dan moet je dit alles wel weten. Een therapeut moet hier naar kijken en kan je aanwijzingen geven.

Het kan aan jou liggen (te weinig leiderschap), het kan aan een slechte ervaring liggen.

Dus goed nadenken en de hond goed gadeslaan. Als jij goed leiderschap vertoont, is er voor de hond geen reden meer om aan te vallen. Maar leider ben je niet zomaar. Dat ben je van nature, of je moet het leren.

Vraag hulp.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een veel betere oplossing is de oorzaak weghalen.

Waarom bijt je hond andere honden? Is ze angstig, wil ze je beschermen (leidersgedrag)?

Ga op een goede training met je hond zodat ze weer vrij kan lopen, want een muilkorf is echt erg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar niet loslaten in 't park en haar dicht bij jou laten... Dan heeft ze geen kans om een anderen hond te bijten! En ja verder kan je kijken op google als je wat meer informatie wil hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat sneu dat je hond nu zo triest is. Loopt ook niet lekker hè, met muilkorf? Maar ja, bijten mag ook niet.

Kun je er achter komen wanneer het is begonnen, dat bijten naar andere honden? En onder welke omstandigheid was dat? Dreigde er gevaar voor hond of jou, was er vuurwerk, grote poes in de buurt, postbode?

Of is het bijten al vanaf het prille begin? Dan zit het misschien in de genen.

Er zijn ook hondenforums. Misschien nuttig om ook daar eens te informeren.

http://www.hondengedragsforum.nl/index.php?/index

Hoop voor hond en jou dat het snel wordt afgeleerd, dat bijtgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gedrag van de hond in meestal hoe het baasje zich gedraagt .
Kijk eens een paar afleveringen van de .
The Dog Whisperer hij leert de mensen om het gedrag van de hond te veranderen .
Dat progamma is te zien op the national geographic channel het progamma is dagelijks om 12 uur te zien en vrijdags zijn meerdere afleveringen te zien om 21.00 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je absoluut aan de Dogwhisperer te gaan kijken, zoals al eerder is gezegd.
Volgens deze Cesar Milan ligt het bijna 100% aan missend leiderschap van de eigenaar, waardoor de hond zich misdraagt. Suk7!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Je hebt gelijk Wendy. Maar je moet al veel over honden weten, wil je de Dogwhisperer naar je eigen situatie kunnen vertalen. Er staat niet voor niets: probeer dit niet zelf, vraag hulp.
Toch is je advies zinvol, dus +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx ;-)
Juist door naar die programma's te kijken leer je veel vind ik. En natuurlijk hulp vragen aan deskundigen, maar dat vind ik eigenlijk geen advies aan Denkerin: dat is logisch.