Wie heeft ervaring met een teefje die een grote knobbel onder haar tepel heeft gehad?

mijn hondje is hoogzwanger en nu heeft ze onder een tepel een grote bobbel zitten

ik ben al bij de dierenarts geweest maar die kan niks doen omdat ze zwanger is

er zijn een paar mogelijkheden, of het is onschuldig of het is kwaadaardig of het is een onschuldige opgezette melkklier

ik moet dus nog wachten tot de pupjes geboren zijn en van de melk afzijn , dan kan het zijn dat de knobbel ook weg is

ik merk niet dat ze er last of pijn aan heeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat wij enige aanvulling kunnen geven op de mogelijkheden die je zelf al geeft.
Vervelend maar het blijft even afwachten. Het hoeft inderdaad niets ernstigs te zijn (ontstoken melkklier)

Het beste antwoord

Het kan mastitis zijn en ik zou vlak voor de pupjes geboren worden NIET medisch ingrijpen wat betreft deze tepel.
Tijdens het zogen het verloop in de gaten houden en na de zoogtijd ingrijpen als de verdikking nog aanwezig is.
Grijp je wel ik dan kunnen pups door de stoffen van de behandeling van de moeder ernstige schade oplopen.
Vorige week hebben we exact door dit probleem een pup verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onze vorige hond ook een teefje, had bijna het zelfde alleen was zij schijnzwanger. In ons geval bleek het gezwel kwaadaardig te zijn. En kreeg ze er later veel last van. Het probleem met honden is dat ze niet zo snel tonen dat ze pijn hebben en er dus misschien al lang last van hebben maar dat je het past merkt als ze er echt veel last van heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BOSBOUWERD ja zo kan het natuurlijk dat het kwaadaardig is en ja ze laten nit zo gauw merken dat ze pijn hebben.maar hoe is afgelopen na de operatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou in eerste instantie was ze er vanaf na de tijd .. verder ook niet te veel last van de operatie gehad. Helaas kwam het in het geval van onze hond weer terug ondanks dat de dierenarts zei dat het in de meeste gevallen niet meer terug kwam. Maar misschien is het bij jullie hond heel anders omdat die wel echt zwanger is en is het inderdaad 'gewoon' een opgezette melkklier. Hoop voor dat in iedergeval wel voor jullie en de hond.
mijn ruwharige teckel had dit ook alleen zij was ook schijnzwanger en het melk drupte eruit.
zij kreeg pilletjes hiervoor, maar ik heb het tog laten weghalen.
later kreeg ze het weer en weer weg laten halen, het bleek en zak vol kiestes zijn.
weer later voelde ik dat er weer wat zat, maar was helaas te laat.
het was zo naar binnen gegroeid en zo groot al, dat het op dr longen drukte en helaas heb ik dr toen moeten laten inslapen, bah!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zit er niets anders op dan afwachten, in de gaten houden en zo snel als de pups gespeend zijn, verder onderzoek laten verrichten. Omdat je teef zwanger is, kan de knobbel tal van oorzaken hebben. Als je gaat rondvragen, dan zul je veel 'enge' verhalen horen over tepeltumoren. Borstkanker komt bij honden en katten namelijk ook veel voor. En is vaak erg agressief.
Ik zou het zeker, zodra het kan, laten weghalen en op laten sturen voor cytologie. Dan weet je pas echt zeker wat het is en hoe ernstig of hopelijk onschuldig de prognose.
Laten we hopen dat het gewoon de klieren zijn. Houd straks wel in de gaten of de tepel niet vervelend gaat doen als de pups gaan zogen en of er normale melk uitkomt. Bij twijfel de tepel afplakken, zodat de pups er niet bij kunnen.
Succes en we duimen voor je!