Reptielen als huisdier?

Eerst wilde ik altijd graag een leguaan als huisdier. Maar aangezien ik van plan ben om voor het eerst reptielen te houden, lijkt me dit niet de juiste keuze. Beginners word ook geadviseerd om te starten met baardagamen of gekko's. Ik heb een tijdje op internet lopen speuren naar wat voor andere mogelijkheden er zijn, maar dan kom ik niet verder dan kikkers en slangen. Ik zoek een mooi reptiel dat tot de familie van hagedissen behoort. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zou toch gaan voor de baardagame. het is een vriendelijk soort van tam reptiel wat overdag actief is en niet heel hoge eisen stelt aan zijn terrarium. hij eet krekels en sprinkhamen en andere insecten die je wel levend moet voeren. ook eet hij graag groente en fruit maar alleen daarop kan hij niet leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

skinken zijn ook hele leuke en handige dieren om mee te beginnen