Wij hebben een boomer hondje van 10 maanden.Hij eet nu uit een bak dat op de grond staat.Is het beter de bak wat hoger te zetten op een standaard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het op grotere hoogte zetten van etensbakken is uitsluitend van belang voor honden die gevoelig zijn voor een maagtorsie. We spreken dan over Herders, Duitse staande honden, Berner Sennehonden en meer honden van deze grootte.

Voor een boomer is het hoger plaatsen van geen belang en zou het hem alleen maar storen in het buigen van de hals tijdens het eten.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is beter voor de hond. Mijn ervaring is dat er dan minder schrokkerig gegeten wordt. Maar ja, dat was een labrador.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik weet van Boomertjes is, dat ze niet zo groot zijn....dus lijkt het me niet verstandig om de etensbak op een standaard te zetten.
Mijn herdershond eet ook uit een bak op de grond, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me geen probleem als de bak gewoon op de grond staat hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een Cairn-formaat achtige Boomer zou ik de bak met een vrij lage rand op de grond laten staan.
Ik zou de bak zeker NIET hoger zetten, vandaar ook het advies een bak met een lage rand te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf heb nog nooit mijn honden uit een verhoogde bak laten eten..En keer had ik er bijna een gekocht totdat iemand zei...heb je wel eens een wolf zijn eten op een steen neer zien leggen? En ik denk dat daar wel iets inzit...Voor grote honden is het misschien beter als ik het hier zo lees maar voor een boomertje lijkt het mij helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zetten we het voer en water bakje wat hoger als hun hond veel last heeft van ''reverse sneezing'' (een snurkend geluid, dat als je het voor het eerst hoort, heel beangstigend kan zijn. Hierdoor vermindert dit en heeft je hond(je) er minder last van. Dit komt echter wat vaker voor bij chihuahua's. Mijne hebben er weinig last van dus ik doe het niet, maar bij sommigen dus wel. Dat is de enige reden die ik kan bedenken om het voer en drinkbakje hoger te zetten...