Waarom drinkt mijn hond zo graag regenwater?

Als ik met de hond uitga wil hij uit plassen regenwater drinken als het net geregend heeft maar ook de dag erna.
Of het goed is om uit een plas te drinken voor de hond wil ik bij deze niet vragen wel wil ik graag weten waarom hij liever regenwater drinkt dan uit het de drinkbak thuis die altijd vol vers water staat. (p s een kennis van mij merkte op dat in het leidingwater chloor zou zitten en dat een hond dat ook ruikt.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Je hebt een verstandige hond!
In regenwater zit veel meer zuurstof dan in kraanwater, en je hond weet instinctief dat dit natuurlijke water gezonder voor hem is dan kraanwater.

Uiteraard heeft je hond geen enkele notie van luchtvervuiling en wat dit met het regenwater doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Buiten eventueel chloor, zit er in water allerlei stofjes die wij er in hebben gestopt. Daarnaast hou jij de drinkbak heel goed schoon en blijven er nog wat restjes zeep in hangen. Allemaal redenen voor je hond om lekker regenwater te willen vol met natuurlijke geuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vinden honden lekkerder. Lekker koud water en vers. Het heeft niks met chloor te maken, want dat wordt in Nederland niet meer gebruikt.
Pas wel op, als het heel warm is, met de plassen, waar hij uit drinkt. Het kan de verkeerde alg bevatten waar hij ziek van wordt.
Maar in principe is het gewoon de natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik herken dit mijn hond drinkt ook as het kan regen water of uit de sloot.ze vind dit volgens mij gewoon lekkerder dan kraan water,dat welicht metaalachtig of anders kustmatig smaakt