is mijn kat zwanger of niet?

hallo
ik heb sinds 2 dagen een poes overgenomen van een vriendin van mij.
nu is het zo dat ik haar buik wel heel verdacht rond vind.
de poes is ongeveer 6 a 7 maanden oud.
kan dit ook komen doordat ze avondeten van mensen kreeg n ook regelmatig brood heeft gepikt van hun jongste kind
teveel brood,kattenvoer,mensenvoer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Op die leeftijd kan ze zeker al zwanger zijn! Ga na bij je vriendin of de poes krols gedrag heeft vertoond en buiten kwam (en dus katers kon ontmoeten).
Een bezoekje aan de dierenarts brengt zeker uitsluitsel. Vanaf 4/5 weken dracht kan de dierenarts voelen of ze zwanger is. Of hij/zij concludeert dat de poes te dik is, wat overigens niet veel voorkomt.
Ontwormen zou je sowieso 4 keer per jaar moeten doen. Middelen uit de dierenwinkel pakken niet alle type wormen aan. Gebruik Drontal of milbemax. Is de poes helemaal nog nooit ontwormt, dan zou kan je het beste over 2 weken nogmaals ontwormen.
Laat de poes zo snel mogelijk steriliseren trouwens, er zijn al meer dan genoeg katten in Nederland.

Conclusie: breng de poes voor een check naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als de poes niet gesteriliseerd is, bestaat er zeker een kans dat ze zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je aan je vriendin moet vragen of de kat krols is geweest en in contact kan zijn geweest met een kater. Als dit wel het geval is dan zou ik even naar de dierenarts gaan en vragen of hij het kan voelen. Als ze al zo dik is dat het zichtbaar is dan moet het ook te voelen zijn.

Weet je tenminste waar je aantoe bent.
Maar natuurlijk kan ze ook gewoon een te grote snoeper zijn die wel een paar pondjes kwijt mag.
Aponi
13 jaar geleden
het beste kan je even naar de dierenarts gaan.. als het katje nog jong is kan ze ook een dikke buik hebben van wormen..
een dierenarts kan bij haar voelen als ze drachtig is...
en een kat kun je het beste haar eigen katten voedsel geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hopen maar dat het idd wormen zijn, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foetsie had ze ook toen ik haar vond..ze had ook zo'n dik buikje..
Het is wel erg jong om al zwanger te zijn.
Ik hou het op wormen. Vraag eens of ze ontwormd is, en koop anders zelf van die pilletjes. Dat moet je toch regelmatig doen.
Als dat niet helpt, even naar de DA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou maar eens naar de dierenarts gaan. Het kan zijn dat ze zwanger is of ze heeft ergens anders last van of ze is dan gewoon te dik, moet je een dieet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik in uw plaats was zou ik ermee naar de dierenarts gaan om ze te laten onderzoeken. Katten van die leeftijg kunnen al jongen. is ze niet in verwachting kun je haar dadelijk laten sterliseren. is ze wel in verwachting weet je tenminste wat je te wachten staat.