Wat gebeurt er als mijn hond een antiblafhalsband omheeft, en een andere hond blaft?

Er zijn halsbanden die een vervelend, maar ongevaarlijk schokje afgeven als de hond blaft. Stel dat ik mijn hond zo'n halsband omdoe en dan met hem ga wandelen, en buiten een andere hond tegenkom. Die andere hond komt op mijn hond af, en begint flink te blaffen.

Krijgt mijn hond dan schokjes, ondanks dat hij zelf stil is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als het goed is moet zo'n halsband de blaf van je hond herkennen en pas in werking treden als de hond zelf blaft, en dus niet als andere honden blaffen.

Overigens zijn er verschillende soorten correctiemogelijkheden met zulke halsbanden. Niet alleen dmv stroomstootjes, maar er zijn ook halsbanden die een citroengeur verspreiden (dat vinden honden geen fijne geur) en een ultrasoon geluid voortbrengen (ook niet prettig voor de hond).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niets, het gaat om de trilling die de stemband maakt, niet het geluid opzich, en nee de halsband herkent niet de hondeblaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede halsband zal zelfs niet voor elke blaf die je hond maakt reageren.

Zoals al eerder vermeld heb je verschillende soorten anti-blaf halsbanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar buiten gaat met de hond moet je de band niet omdoen.