vlooien of een huidaandoening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de buurt van de achterkant: wormen, vlooien(allergie), problemen met de anaalklieren.
verder: voedselallergie, of verveling en stress.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
+1 Doet hij dit op andere plaatsen, dan kan er een splinter in zijn poot zitten of een doorn in zijn vacht. Een onderhuidse ontsteking of hotspot kan ook de oorzaak zijn.
het kunnen verschillende redenen zijn waarom een hond zich zelf kaal bijt
Uit stress
allergische reactie
vlooien
ga naar de dierenart net laat je hond even na kijken

Toegevoegd na 25 minuten:
ga naar een dierenarts en laat hem even na kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een hond zich kaal bijt: parasieten
atopie
voedselallergie
schimmels en gisten
endocrinologische aandoeningen

Zie bron voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je hebt gelezen bij de andere antwoorden: er zijn vele redenen mogelijk. Maar er is alleen maar 1 persoon die je kan vertellen wat er aan de hand is met je hond: de dierenarts. Dus stel je vraag aan hem/haar, daar is-ie voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er iets veranderd is in de thuis situatie zal het zeker stress zijn.
Het kan ook een vitamine tekort zijn wanneer u met andere voeding bent begonnen en ja natuurlijk kunnen het vlooien zijn maar daar komt u snel achter door de hond te bekijken .
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat je hond schurft heeft. en daarom zichzelf bijt.

mijn honden hebben dat ook gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hond heeft dat ook. Soms bijt of likt zij op een zelfde plek. Ze weet dat het niet mag en doet het dan ook als wij er niet zijn of als we het niet zien. Ik denk dat ze het doet als het daar irriteert, maar soms ook wel als ze stress heeft of als ze haaruitval heeft waardoor het jeukt. In de zomer zwemt ze graag in een meertje maar daar ben ik ook mee gestopt omdat ze na de zwempartij ook meer irritatieplekken kreeg. Ik heb een soort lotion gekregen van de dierenarts wat daar wel goed tegen helpt en ze stopt dan op die plek met bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je misschien overgestapt op ander voer? Mijn hond had heel erg last van jeuk en bulten (ook van het bijten) en na een half jaar antibiotica ben ik naar een andere huisarts gegaan en die vroeg ons welk voer we gaven. Ik zei pedigree pall. Nou moest ik gelijk mee stoppen. Er zat een soort kleurstof in wat niet goed is voor die beesten. Nou overgestapt op gewone brokken en helemaal geen last meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kan niet eenduidig beantwoord worden zonder een gedegen onderzoek door de dierenarts.
Zoals bij de andere antwoorden te lezen, zijn er vele oorzaken mogelijk: allergie, dermatitis, vlooien of andere huidparasieten, wormen (bij bijten aan de achterhand) en natuurlijk stress. Al brengen ook de andere oorzaken weer stress mee. Jeuk en/of pijn veroorzaakt eigenlijk altijd stress.
Al wordt de oorzaak gevonden en opgelost, kan de stress veroorzaakt door de jeuk al een gedragsprobleem hebben veroorzaakt, waardoor de hond toch doorgaat met het bijtgedrag. Het is dus erg belangrijk dat de oorzaak snel wordt gevonden en de gedragscyclus wordt doorbroken!

Conclusie: Ga naar de dierenarts!