de honden die ik soms uitlaat eten enorm veel schapenpoep en paardenpoep onderweg.waarom wil een hond dat?

en is dat dan gezond voor hem of eigenlijk niet zo? ze eten verse..maar ook gedroogde..en zelfs de helemaal platgetrapte/gereden stukjes die ze zowat met hun tanden van de weg af moeten schrapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Het zit hem vast op vezels, bepaalde vitaminen en mineralen.
Daarnaast bevat de drol voor de hond probiotica.
Die brengt dus de balans van bepaalde bacterien etc. weer terug in de darmen.
Ook onttrekken ze stoffen aan de uitwerpselen waardoor hun afweer verbeterd wordt.
Dieren voelen instinctief aan wat wij moeten leren!
Dat lijkt vies maar yakult is ook een zwembadje van yoghurt oid waar allemaal lactobacillen in om poepen.
Dat laatste is relativerend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ze noemen dit gedrag ook wel "aashonger".
een mineralenbalans is dit, dus eten ze poep omdat ze mineralen te kort komen.
door gedroogd zeewier door het voer te doen, kunnen ze hieraf komen.
maar erg is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet erg, maar laat ze er niet te veel van eten, want dat kan ze slecht bekomen. Ze kunnen er ziek van worden als ze er te veel van eten.
Normaal gesproken zullen ze uit zichzelf tijdig stoppen, maar je hebt er van die schrokkers bij..............
13 jaar geleden
Veel hondenvoer is veel te rijk (alsof wolven alleen maar vlees van de edelslager eten); er zitten te veel eiwitten in en te weinig vezels.
Paarden- en ook schapenpoep bevat bij uitstek veel vezels (en ook wat mineralen) en dus eten ze dat.
Vooral laten doen.
Je kan het de voedselfabrikanten niet helemaal kwalijk nemen; waarschijnlijk kocht niemand hun brokken als bekend werd dat ze er drollen in stopten en waarschijnlijk zou het ook nog eens niet mogen van Europa (zoals lekkere kaas ook niet mag van Europa, ik ben voor een verenigd Europa, maar sommige dingen kunnen echt niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hef eten van paardebloem kan juist erg gevaarlijk zijn voor een hond. Van een wormenkuur voor paarden kan een hond heel ziek worden. Je kunt aan de poep niet zien of een paard juist een kuur heeft gehad. Het is dus beter om je hond geen vijgen te laten eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Paarden poep dus niet paardenbloem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik ooit van iemand heb gehoord is dat paarden en schapen hun voedsel slecht verteren. Daardoor zitten er nog heel veel voedingsstoffen in hun uitwerpselen. Honden ruiken dat er stoffen in zitten die ze nodig hebben voor hun gezondheid en eten dat dan met smaak op. Mogelijk komen honden voedingsstoffen te kort in de maaltijden die wij ze voorschotelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadat ik mijn hond stukjes eierkoek ben gaan geven is het besnuffelen en het eten van uitwerpselen opgehouden.
Misschien een idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat helpt vaak ja! Waarschijnlijk ligt het echter wel aan de voeding, die bevat dan niet alle voedingsstoffen die ze nodig hebben, bijvoeren of overstappen is dan vaak nodig.