1 van onze 2 konijntjes is dood, hoe moet het nu met de andere?

wij hadden 2 konijnen buiten in een groot hok,
ik heb net 1 dood gevonden,

ze zijn vanaf de geboorte samen geweest,
ik heb wel eens gehoord dat het dier dat overblijft dan ook vaak snel dood gaat.
is dat echt waar?

13 jaar geleden
31.6K
jc54
13 jaar geleden
Jammer van Flappie, we waren al zo goed op weg naar kerstmis..........
rebecca
13 jaar geleden
tja. maar ik heb er nog 1 :P

Het beste antwoord

Zeven jaar geleden is het vriendinnetje van mijn konijn overleden. Sindsdien is zijn leven wat saaier voor hem, maar hij leeft nog. Hij is hoogbejaard nu.

Als je geen eenzaam konijntje wil hebben, dan neem je telkens een nieuw konijn erbij als de ander doodgaat. Dus dan zit je er eeuwig aan vast.
Ik wou dat niet, daarom heb ik geen nieuw konijn gekocht.
Enige is dat je moreel wel verplicht bent om je konijn meer aandacht te geven. Anders is het zielig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het andere konijn zou inderdaad van eenzaamheid kunnen sterven. Als het konijn nog niet erg oud is, zou je hem opnieuw een maatje kunnen geven, maar dat gaat niet altijd goed. Kwestie van heel goed aan elkaar laten wennen, of beide gelijkertijd in een ander/groter hok plaatsen.
Dan komen ze beiden in een vreemde omgeving terecht en heeft het oudere konijn daar geen territorium te verdedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
c+
Ik heb vroeger 2 woestijnratjes gehad. Rond de middag had ik er eentje dood gevonden, toen ik een paar uur later weer keek was de andere ook overleden....

Ik denk dat het klopt dat ze elkaar missen en dat ze daardoor zelf ook sterven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.... of ze hebben allebei dezelfde ziekte gehad...???
nee hoeft niet maar nieuw konijn erbij kan heel lastig zijn.

Mijn moeder heeft nu twee konijnenhokken omdat de nieuwe en de oude elkaar absoluut niet mochten en zwaar bevochten.

De "nieuwe" heeft inmiddels wel 2 andere volgende konijnen geaccepteerd dus die is niet meer alleen.

Het hoogbejaarde konijn "alleen" is tegenwoordig erg gelukkig met cavia vriendjes dus dat kan ook nog een optie zijn en cavia's worden niet zo oud, als je het zou willen afbouwen (maar die van haar zijn ook al 5 of 6 jaar trouwens)
amigo
13 jaar geleden
Het kan inderdaad gebeuren. Puur door verdriet.
We zeggen het niet om je te pesten hoor, we willen je niet kwetsen door dit allemaal te zeggen.
Je kan proberen om een ander konijn erbij te kopen, maar dan moet je misschien koppelen. De kans bestaat dat je oude konijn je nieuwe de tent uit vecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het licht aan hoe oud ze zijn
en nu moet je aan de andere konijn niet te veel
eten geven en en beetje aandacht geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst het hele hok of kooi helemaal ontsmetten met alles wat er bij zit.of de andere zoef ook doodgaat,tja,met veel aandacht veel aandacht niet.een andere zoef erbij zetten is altijd een goed plan sterkte!