ik heb nu al n week een jong hamstertje, maar zodra ik hem voer in zn hok, en dit van mijn hand probeer te laten eten, bijt hij. hoe voorkom ik dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

ik denk dat hij nog even moet wennen aan zijn nieuwe huis en omgeving.
ik zou het nog even wat tijd geven en laat hem langzaam aan je wennen.

wij hadden dit in het begin met onze konijnen maar na een week of 2-3 ging het goed en wilden ze ook meer aandacht en aangeraakt worden etc
13 jaar geleden
Het kan zijn dat hij denkt dat jouw vinger ook eten is. Was daarom je handen even met zeep .... dan ruikt hij wel dat je vinger niet zijn soort smaak is en zal hij er waarschijnlijk afblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door het voer niet in je hand te leggen voorlopig..
neem de tijd, het is nog een jong beestje.. die moet nog aan alle wennen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het arme beestje is doodsbenauwd van je! Ook niet gek natuurlijk. Geef hem gwoon lekker zijn rust. Laat hem rustig aan zijn omgeving wennen en als hij rustiger is, kan je je hand af en toe in het hok laten hangen. Zo went hij aan je geur en dat je geen bedreiging bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem een dun stukje appel of een rolletje andijvie,en dan voeren.dan het stukje kleiner maken.ps een hamster vind het prettig om onder een grote bloempot te slapen.aan de zijkant een gat maken scherpe randen eraf schuren.een aardewerk bloempot wel te verstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is erg bang.
Vooral net uit zijn slaap kan hij zeer gehumeurd reageren.
Geef hem de tijd te wennen aan je hand en benader hem niet met de hand in zijn kooi, laat hem op je hand af komen.
Dat is minder bedreigend en hij zal je dan minder snel bijten/niet bijten.
Dit moet wel stoppen , anders blijft hij dit doen.
Laat hem dus op je af komen en ga niet met je hand naar het diertje toe, die reuzenhand is zeer eng voor hem.
Gelukkig zijn het slimme diertjes die al snel door hebben dat jouw hand slechts goedheid geeft, als je bovenstaande in acht neemt.
Dan worden jullie dikke maatjes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eerst met iets waar hij dol op is maar maak hem niet bang. Laat zien dat hij niet bang hoeft te zijn voor je hand. Op een gegeven moment weet hij dat er in die hand lekker eten ligt en komt hij eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan best zijn dat als je het eten in je hand legt je hele hand naar het voer ruikt en er in bijt omdat hij denkt dat het voer is omdat je hand ernaar ruikt.
ik heb dit zelfde ook met mijn hamster,dat hij bijt als ik naar voer ruik,dus probeer te kijken hoe hij/zij reageerd op jouw hand zonder voer erin.
je kunt een hamster ook tam maken op andere manieren,i.p.v. voer op je hand,als je wilt weten hoe ik het heb gedaan moet je me even een berichtje sturen.