Weet iemand in het noorden des lands een diervriendelijke hondenopvang, waar onze hond lekker vrij kan rondlopen?

Dierenpension was eens maar nóóit weer; hond zit de hele dag in een stinkend hok en mag een half uur per dag naar buiten. Valt bij ons onder de noemer dierenmishandeling en daar moeten we dan ook nog voor betalen! Wie heeft tips voor een leuke plek, zodat wij af en toe met een gerust hart zonder hond weg kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

aanvulling: ik heb op de site van www.logeerhonden.nl een lovend bericht over een hondenpension in friesland gelezen, wie weet kan zij je verder helpen.
Als je de foto's van haar blog bekijkt zie je meteen dat ze goed is, dus kun je er van uit gaan dat ze je ook goed zal adviseren, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.logeerhonden.nl/

deze zit in het midden van het land, maar ziet er wel heel leuk en diervriendelijk uit,
13 jaar geleden
Nou die heb ik voor je. Wij hebben onze poes laatst veertien dagen in een poezenhotel gehad, omdat wij op vakantie waren.
Onze poes is daar uitstekend verzorgd en verwend, en mocht elke dag vrij rondlopen.
Zij werken ook samen met een dierenarts, en het ziet er perfect uit.
Ook zijn daar honden, die regelmatig uitgelaten worden en veel aandacht krijgen.
Bovendien zijn het zeer vriendelijke mensen.

tp://www.dierenpensiondrachten.nl/prijzen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar een hondenschool bij jou in de buurt : zowel de trainer(s) als de cursisten weten misschien de 'gouden plek'.
Ook dierenartsen weten vaak goede pensions.

Of zelf zoeken op het internet, en dan gaan kijken bij pensions.
Als je niets mag zien behalve de 'receptie na de voordeur', zou mijn hond daar dus niet heengaan.

Voor mijn kat heb ik zo ook het perfecte pension gevonden : vol trots lieten ze me alle ruimtes (verbouwde varkensstallen met vloerverwarming, en meer klimmogelijkheden dan een kat in een week kan ontdekken), overal ligplekken (hoog, laag, verstopt, open), en een openstaand stalraam naar een enorme buitenren, zodat ze zelf konden kiezen, met boomstammen en touwen en klimpalen met ligplaatsen, enz enz.
Quarantaineruimte, voedselruimte, dierenarts met naam en toenaam die komt als het nodig is - álles mocht ik zien en vragen. Na een weekendje 'proefslapen' is dit haar home-away-from-home'....

Ik schrijf dit zo uitgebreid, om je even op het spoor te zetten waar je op kunt letten, als je gaat rondkijken.
Je gaat dan nl echt helemaal gerust even 'weg', en mist de hond méér, dan de hond jou....
En zo hoort het ook!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
den helder t schuthok.als u den helder met het noorden bedoeld dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op de site van kynologisch centrum assen. zij hebben de honden in een roedel buiten lopen, de honden hebben een ruim veld waar ze kunnen spelen, rennen en ravotten.

Groeten Jarno