Neen, daarvoor zou ik toch liever naar het asiel of de dierenwinkel gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga toch voor het asiel. Arme dreumesjes een nieuw huisje geven. Als ik er te lang sta, zou ik ze allemaal willen meenemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken veel paardenfokkers die adverteren op Marktplaats en prima paarden met stamboom etc. aanbieden. Dus ik zie niet in waarom dat niet oké zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 Keer gedaan, was mijn eerste eigen huisdier. Een lieve chihuahua puppy die ik Ashton noemde...hij bleek ziek en stierf toen. Ik had hem heel kort, maar ik hield en houd nog steeds van hem. Hij was echt zooo lief. Ik was er kapot van, mijn vriend was zacht gezegd pissed off.

Mijn vriend gaf mij een andere van de asiel, maar het ging niet, mijn hart lag nog steeds bij mijn eerste hondje. Ik gaf hem weg, hij verdiende beter dan bij mij. De as van Ashton ligt in een mooie urn op de vensterbank...

Het grappig is dat ik nog geeneens een ''hondenpersoon'' was...ik vond het vieze beesten, maar toen ik Ashton zag was ik echt verkocht...wist niet dat je ook om een dier zoveel kon geven...

Toegevoegd op 25-05-2009 18:14:20
grappig = grappige
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 2x een hond gekocht via marktplaats. Wel gezorgd dat ik het nestje honden zag, gekeken of ik informatie over de fokker kon krijgen etc. Ik heb 2 hele lieve en leuke honden, allebei van de boerderij en allebei van een nestje honden die spontaan verwekt waren zonder dat de eigenaar bewust ging fokken voor het geld.

Je moet ontzettend goed uitkijken bij wie je koopt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor! Parkietjes! Die kan je juist beter bij een kweker kopen, dan willen ze nogal eens tam zijn (als ze met de hand zijn grootgebracht). In de dierenwinkel zijn ze vaak veel schuwer, en soms nog ziek ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via Marktplaats zijn wij aan onze hond gekomen. We hoefden er niets voor te betalen, want de eigenaar wilde de hond kwijt. Hij was toen tien maanden en nu is hij inmiddels ruim twee en het is een schat van een hond! Wel hebben we bij de kennismaking onze andere hond meegenomen en een hondentrainster, om te kijken hoe het gedrag van deze hond was. Onze andere hond sloot vrijwel direct vriendschap met hem en de hondentrainster zag geen enkel bezwaar, omdat hij alle tests goed doorstond. Ja, we hebben geluk gehad, ik hoor andere verhalen, maar we hebben natuurlijk ook ervoor gezorgd dat we het risico zo minimaal maakten door het op deze wijze te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb mijn 2 poezen als kitten via marktplaats, beste investering ooit van me.

Toegevoegd op 25-05-2009 19:40:18
kijk in mijn avatar die ene maar eens heerlijk liggen op de leuning
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik ga niet op internet zoeken naar een dier en 'klik' gekocht. Maar het zou me wel leuk lijken om op sites van bijvoorbeeld asiels of fokkers (honden) te zoeken en dan met die mensen contact op te nemen en dan uiteindelijk een kijkje gaan nemen. Er is natuurlijk een ruime keuze op internet!!! Maar ik zou dus nooit zomaar iets bekijken en meteen kopen!

Toegevoegd op 25-05-2009 19:49:11
P.S. met 'sites van bijvoorbeeld asiels of fokkers' bedoel ik ook marktplaats. Daar zijn namelijk 'gewone' dieren van normale mensen op de wereld ; )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je gek? Je kunt beter naar 't asiel gaan - die puilen uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn 2 honden komen allebei uit Griekenland . De eerste hebben we als 5 weken oud (jong!) puppy zelf gevonden en mee naar huis genomen . De tweede (zie atavar) is hierheen gestuurd door een belgische stichting die daar , en in Spanje , zwerfhonden opvangt . De meeste nederlandse asielhonden zijn er in redelijk goede conditie terecht gekomen en de meeste krijgen een nieuwe baas , maar die buitenlandse honden komen in eigen land helemaal nooit aan een goed tehuis . Vandaar !
Sorry , op Marktplaats zullen ook best wel betrouwbare mensen adverteren , maar ik vind het risico te groot dat het onder afschuwelijke omstandigheden in Roemenië ofzo gefokte dieren zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja undercover na klachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de asiels puilen uit en daarbij vind ik de redenen waarom mensen hun dier wegdoen (allergie ed) werkelijk te triest voor woorden. Een hond die je al jaren hebt verkopen omdat het even niet meer uitkomt, triest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kun je beter niet doen. Er is sprake van grootschalige broodfok en uitbuiting op dit soort sites. Teefjes die gedwongen worden 2-3 nestjes per jaar te hebben, waarna de eigenaar de pups voor grof geld kan verkopen (onder de mom van een of andere smoes). Bij een erkende fokker worden de teefjes maximaal 1 keer per jaar gedekt (meestal eens in de twee jaar).

Ook kun je dieren tegenkomen waarvan de papieren vervalst zijn. Na de koop kom je er dan achter dat er iets goed mis is met je net aangeschafte dier. In de paarden handel komt dit helaas nog wel eens voor. Als je een paard koopt zou ik altijd een dierenarts meenemen (of iemand die ervaring heeft in het kopen van paarden).

Ik moet wel toegeven dat ik af en toe verhalen hoor waarbij het wel goed is gegaan, maar je kunt beter een huisdier uit een dierenasiel of een opvang halen. Deze puilen echt uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oudere katten wel, maar kittens niet meer. een keer gedaan, hartstikke lieve kat hoor, maar hij was natuurlijk ziek. die mensen wilden gewoon even geld verdienen aan een nestje. de kat is inmiddels gezond en gelukkig, maar dat heeft een hoop geld en moeite gekost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dierenarts, hondengedragskundige, hondentrimmer, vrijwilliger bij het dierenasiel en een knaagdierenasiel én iemand die veel van martkplaatsdieren af weet, zeg ik: nee.

Sommige mensen 'kweken' deze dieren voor dat beetje geld, op een manier vergelijkbaar met een oostblok broodfok, maar dan op een boerderij om de hoek.
Als het gaat om een verhaal als 'ons hondje heeft een nestje gekregen', is het erg vaak dat dit niet op een diervriendelijke manier is ontstaan. Ik krijg genoeg patiëntjes die gekocht zijn op marktplaats of i.d. (zelfs met stamboom), en die dan bijvoorbeeld veel te klein waren: verkocht met 4 weken oud!

Ook is dit een erg eenvoudige manier van het afstand doen van je huisdier als je er geen zin meer in hebt/ geen tijd meer voor hebt / geen ruimte meer voor hebt / ineens allergisch bent geworden / enzovoorts.
Deze mensen kunnen hun huisdieren ook via het asiel afstaan, en er zijn echt geen praktijken in Nederland gaande als: als een hondje niet wordt gekozen dan wordt hij ingeslapen. Naar het asiel brengen zorgt ervoor dat het dier eerst op een neutrale plek kan gesocialiseerd worden met mensen, andere dieren enz. Het dier wordt onderzocht en goed verzorgd.

Het is erg moeilijk om deze dieren te weerstaan, en als dierenliefhebber zou je ze waarschijnlijk willen helpen/redden en dus een huis willen geven. Net als de zielige hondjes bij de rentenaar.

Koop honden en katten het liefste uit het asiel of bij een erkende fokker. Er zijn echt niet alleen bastaardhondjes of poesjes met een slecht verleden in het asiel, en ook niet alleen oude honden of katten.
Knaagdieren zijn er ook genoeg bij knaagdierenasiels zoals stichting cavia.
(en dit alles geldt voor alle diersoorten natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor... Veel mensen met nestjes pups adverteren op MP. Je moet wel een europees paspoort erbij krijgen en er voor zorgen dat ze ge-ent zijn, dan is er niets aan de hand....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie geen bezwaar in Marktplaats, als het om tweedehands dieren gaat. dat gaat vaak om mensen die een dier niet kunnen houden en hem niet naar het asiel willen brengen. er is dus eigenlijk geen verschil met een asieldier, behalve dat er meestal inentingen ontbreken. bij pups of andere jonge dieren moet je heel goed uitkijken, maar dat moet je altijd, of het nou via marktplaats of uit de krant of uit een fokblad komt: of je een ziek dier koopt of bij een malafide fokker terechtkomt, daar ben je altijd zelf bij. En juist minder vermogende mensen die een dier weg moeten doen, hebben niet eens geld voor het asiel. dus het is: kat of kittens (ook geen geld voor sterilisatie) daar ophalen of ze worden uit onmacht op straat gezet.