Hoe maak je een kanarie minder bang

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat die bang is?

Antwoorden (4)

door niet te dicht met je hoofd steeds bij t kooitje te hangen.. gewoon praten met t beestje.. en s'avonds een doek half over het kooitje, zodat hij kan rusten..
een kanarie went snel aan wat de dagelijkse handelingen zijn, maar je moet t opbouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad met veel rust en een zelfde dagpatroon en veel praten zodat hij je kan herkennen in het begin heel rustig af en toe de hand wat bij het kooitje houden en wat praten steeds wat langer en op een gegeven moment kan je dat gaan doen met de hand in de kooi dan ga je kijken of hij wat ontkiemde zaadjes wil eten uit je hand. Waarschijnlijk gaat hij dan van zelf wel een keertje op je hand zitten en langzaamaan went hij steeds meer aan je. Dat is ook makkelijk als hij een keertje uit de kooi ontsnapt want dan zoekt hij je op een moment op en kan je hem ook pakken want hij vertrouwt je. Maar rust is belangrijk. S ávonds een doek over de kooi is goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stop um niet in een kooitje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te dicht bij het kooitje komen met je grote kop.