hoeveel honden mag je in huis houden in België. en dit in open bebouwing. agrarisch gebied. ik heb er 6. Volgend de politieagent is dat er 1 teveel;

ik woon op een oude boerderij met grote tuin. t zijn 3 kleintjes en 3 middelgrote. ze veroorzaken geen overlast. Er werd gezegd dat ik ze vanaf § moest aangeven. maar we kregen een papier voor een aanvraag van bedrijf vlarem 2. terwijl het allemaal huishonden zijn. en we niet kweken. hoe zit dat nu? volgen mijn famiale verzekering mag ik er 6 houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (3)

Ik denk dat het net als in Nederland een plaatselijke verordening is. Dan kan je dat bij je eigen gemeente opvragen.

Is het een landelijke verordening, dan moet dat ook op internet wel ergens te vinden zijn. Wij hebben hier een "postbus 51" waar je alle voorkomende vragen kunt stellen en afdoende antwoord krijgt. Ik weet niet of België ook over zo iets nuttigs beschikt.
Ivana
13 jaar geleden
als je teveel honden hebt, dus 6.
dat is er inderdaad 1 teveel.
dan moet je een dierenpension oprichten om ze daar in te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je zoveel honden hebben als je wilt,als je er maar goed voor zorgt en niet te veel overlast bezorgd aan de buren,volgens mij als deze punten in orde zijn moet je meerdere honden kunnen houden ongeacht je nu op een boerderij woont of in een eengezins woning.