Ja, Omega 3-6 Visolie wordt gebruikt voor soepele spieren en gewrichten en is voor smering van de gewrichten. Helpt bij een slechte vacht en droge huid.

Omega 3-6-vetzuren worden gewaardeerd op grond van hun biologische functies en om hun hoge voedingswaarde voor zowel sporthonden, als voor oudere honden en katten en zieke dieren die aan chronische ontstekingsziekten lijden, artrose, artritis, chronische nierinsufficiëntie (verminderde nierfunctie), huidziekten, darmontsteking.

Functies in het lichaam
Op grond van hun essentiële functies zijn omega 3-6-vetzuren van groot belang. Zo dragen ze bij aan:
- het voorkomen van ontstekingen
- voor soepele spieren en gewrichten
- voor smering van de gewrichten
- helpt bij een slechte vacht en droge huid
- de verbetering van het leervermogen bij het jonge dier
- de verbetering van de sportieve prestaties
- de zuurstoftoevoer in de hersenen (in het geval van oudere honden en katten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het zou best kunnen
maar waarom zou je een gezonde hond deze pillen geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder koopt ze SPECIAAL voor haar hond (en zelf neemt ze er slsechts sporadisch één). Het beest krijgt ze al jaren. Ik moet even graven waar het ook al weer goed voor was maar in ieder geval huid en vacht en ook iets met de bloedsomloop als ik het goed heb. Haar hond is een veelvraat dus ingesmeerd met een beetje smeerkaas floepen ze blijkbaar zo naar binnen
amigo
13 jaar geleden
een oudere hond met artrose zal naast glucosamine met chondroitine ook baat hebben bij visolicapsules.
ook denk ik dat de visolie goed is voor de huid en vacht van iedere hond.
Rieneke1
13 jaar geleden
Als je een goed compleet hondenvoer hebt, zit omega 3-6 er al in verwerkt. Teveel is nooit goed en compleet voer moet je niets aan toevoegen, tenzij je dierenarts het adviseert.
Ivana
13 jaar geleden
Visoliecapsules zijn onzin en superslecht voor de oceanen. Vissen halen de diverse omega's uit algen. Je kunt daarom beter algencapsules gebruik in plaats van het op indirecte wijze uit vis te halen.

Volgens Het Productschap Margarine, Vetten en Oliën (MVO), wordt
per jaar wereldwijd 1 miljard liter visolie geproduceerd. Hiervoor is
minimaal 20 miljard kilo vis nodig, maar waarschijnlijk is dit getal
veel hoger, daar van sommige soorten (minder vette) vis veel meer
nodig is dan van andere, juist vettere soorten. Men kan er van uitgaan,
dat het werkelijke getal dichter bij de 50 miljard kilo vis komt
– ongeveer eenderde van alle visvangst – zoveel vis moet dus het
leven laten om visolie te maken. Deze visolie wordt vooral gebruikt
voor menselijke consumptie. Dit gebeurt echter vooral indirect: ongeveer
75% van alle visolie wordt samen met vismeel (ook van wilde
vis afkomstig) gebruikt als….visvoer voor kweekvis. En dat terwijl
kweekvis juist bedoeld was om de zeeën te ontlasten! Nog eens 15%
wordt gebruikt voor varkensvoer en de overige 10% gaat naar de
consument als visoliecapsules, of wordt aan allerlei producten toegevoegd
voor onze gezondheid.

Helaas is er een groot probleem: nu de visvoorraden een dieptepuntbereiken,
heeft de industrie ontdekt dat krill veel Omega-3 bevat. Nu
wordt dus ook nog het laatste voedsel voor de dieren van Antarctica
in grote hoeveelheden weggevangen en verwerkt tot olie. Evenals bij
omega-3-vetzuren uit algen zijn ook in krill-olie de vetzuren in de fosfolipidenvorm,
waardoor de biologische beschikbaarheid beter is.

Algen bevatten EPA en DHA in de vorm van fosfolipiden, in tegenstelling
tot triglyceriden in visolie. In deze fosfolipidenvorm zijn de
omega-3-vetzuren mogelijk beter biologisch beschikbaar om-dat
het lichaam de vetzuren in de vorm van fosfolipiden gaat inbouwen
in celmembranen. Triglyceriden uit visolie moeten eerst door het lichaam
in fosfolipiden worden omgezet.

Hier vind je de algencapsules: http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/184936/Algenolie-Omega-3-Royal-Green-Frenchtop/