mijn hond eet buiten gras. denk dat het een maagprobleem is. weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

als je hond gras eet kan dit duiden dat ie buikpijn heeft of maagpijn.
vaak gaat ie ervan overgeven en is ie het rotgevoel snel kwijt.
blijft dit aanhouden, ff een bezoekje langs de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lekker laten. Dat doen honden nou eenmaal. Echter als hij begint te loeien, dan speelt er wat anders.

Toegevoegd na 50 seconden:
Natuurlijk wel even serieus blijven: ze doen dat soms omdat ze willen overgeven. Kan zijn dat de hond een beetje misselijk is of dat er een haarbal in z'n maag zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een hond gras eet doet deze dat om de maag te reinigen ..als een hond last heeft en hij of zij eet gras gaan ze erop overgeven..
een hond weet instinctief te handelen..als hij of zij gras eet laat maar gewoon doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn honden zijn ook soms grazende koeien. Ze braken echter nooit en eten uitsluitend het lange dikke gras. Volgens de Dierenarts vullen ze op deze manier hun vezels aan, die ze eigenlijk uit de voeding zouden moeten krijgen. Meestal geef ik dan wat wortels en daarmee is het gras eten vaak voorbij. Ik doe dit alleen omdat het wandelen niet zo leuk is, ze zijn niet mee te krijgen, ze blijven op een plekje staan grazen. Als er verder geen verschijnselen zijn (bijv. diarree/verstopping, onrustig zijn, veel kwijlen, extreem veel drinken) dan zou ik me er geen zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal herkenbaar.
Het grootste probleem is vaak nog het poepen de dag er na...
amigo
13 jaar geleden
inderdaad prima antwoord
Veel hondenvoer bevat (te) veel eiwit en te weinig vezels, soms kan een hond daar zelfs eczeem van krijgen.
Zeker een wat oudere hond kan vaak beter wat minder rijk voer krijgen.
Als je hond af en toe wat gras eet is daar niets mis mee, maar als hij echt staat te grazen is het toch raadzaam om eens naar zijn voeding te kijken.
Ik kreeg de tip van een dierenwinkel en inderdaad reageerde mijn hond daar goed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zijn dat je hond zich niet lekker voelt van haar in zijn maag.
Of een vezel probleem. Dit is op te lossen door 's avonds een plakje bruin brood te geven voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is normaal dat dieren gras eten om hun maag te reinigen, maar ze halen er ook vitaminen uit.

Wat je zou kunnen proberen als je denkt dat het een maagprobleem is, is het voer over meerdere keren per dag verdelen, zodat je hond niet in een keer alles opschrokt. Dieren kunnen nou eenmaal niet doseren, en dat kan zwaar op de maag liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gras wordt nauwelijks verteerd, het wordt dus of uitgespuugd of het wordt in de darmen als een soort vezelpakket getransporteerd om deze te reinigen.
Verder zit in gras vitamine C.
Doet hij dit vaak dan is je voedsel waarschijnlijk niet geschikt voor je hond, doet hij dat zelden , dan heeft hij iets verkeerds gegeten en/of ziek. Wij fokken Cairnterriers
meestal een nestje per jaar maar dit al decennia lang en ik heb, vanuit mij kennis van voedingsleer, uitgezocht welk voedsel het beste is .
Rekenend de prijs per maaltijd, de hoeveeelheis uitwerpselen en de algemene gezondheid van de hond kan ik concluderen dat wij met Farmfood het beste resultaat hebben.
Voor mensen die dat belangrijk vinden (zoals wij) is alleen gebruik gemaakt van biologisch en diervriendelijk geproduceerde ingredienten, Daarnaast geven we diepvriespens.
Met deze aanpak herstellen honden snel en blijven gezond, ook als ze op leeftijd zijn .
De pens zorgt voor de juiste probiotica.
Ongewassen verste pens id het beste maar dat stinkt dusdanig dat niet veel mensen daarmee kunnen werken.
Voordat je mogelijk lange en dure trajecten via de dierenarts aflegt, raag ik je aan het bovenstaande te proberen.
Het moet dan in een week overgaan.
Is dat niet het geval dan zou ik WEL naar de dierenarts gaan, het is dan geen voedingsprobleem maar wat anders.
Het zou immers jammer zijn als je veel geld aan veterinaire zorg besteedt als het een voedingsprobleem blijkt te zijn.
Met deze aanpak hebben we veel mensen een hoop ellende bespaard, het komt dan ook voort uit lange en diepgaande ervaring.
Ik heb geen enkele commerciële band met welke voedingsleverancier dan ook dus is mijn mening belangeloos behalve dan dat we graag willen dat het je hond goed gaat.
Overigens hebben we in het onderzoek naar diervoeding alle diervoeders die er toen waren getest.
Omdat ik zelf voedingsdeskundige ben heb ik zicht op de ingredienten en de wijze waarop in het lichaam voedsel verteerd wordt.
Vooral met pupjes en zogende moeders komt het er erg op aan dat de voeding optimaal is.
Onze Cairntjes die drie nestje gehad hebben mogen met pensioen en bij ons oud worden, ze gaan NIET weg.
Ze worden dan ook veel ouder dan gemiddeld en dat in goede gezondheid.
Dat zegt toch wel wat ,lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste met je hond naar de dierenarts gaan.
En daar kijken of er wat mis is, heeft je hond misschien verkeerd eten? Of heeft hij buiten iets geks gegeten.
Van de dieren arts krijg je wel een medicatie , voor je hond. Misschien dat dat helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopen dat ie niet binnen overgeeft. Hij heeft dus buikpijn. Als die dit al lang doet zou ik maar even een bezoekje langs de dierenarts nemen.