Ik moet binnenkort mijn abo verlengen. Nu kan ik kiezen tussen een Samsung Galaxy of een Sony Ericson of een Nokia.

Ik wil mijn GSM dus ook gebruiken voor navigatie. Bij de Nokia is de navigatie - ook in het buitenland - gratis. Met de Samsung gaat het via Google Maps , dus in het buitenland betaal je veel poen voor internetverbinding. Zou de keuze dus gemakkelijk zijn, en zou ik een Nokia kiezen. MAAR: De gsmwinkel zegt dat de Nokia vaak storing geeft! Wie heeft daar ervaring mee? Graag voor 1e week november 2010 bericht!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

ik heb geen idee hoe het zit met de navigatie van de samsung galexy, maar het lijkt me wel een hele goede telefoon.
Een iphone is ook erg goed!
Er zit standaard google maps op maar je kan ook via de appstore tomtom downloaden.
Ik heb sinds 3 maanden een nokia n97 mini ik wou m echt al heel lang maar ik vind het echt een rot telefoon,
hij loopt de hele tijd vast.
Maar de navigatie is geweldig!
Je kan instellen of je met de fiets auto of lopend wil en je kan een stem downloaden in alle talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is ook hellemaal niet overzichtelijk, er staat zoveel op.
de eerste 2 maanden heb ik mezelf voorgelogen dat het echt een super phone is maar nu accepteer ik gewoon dat het best wel een rot ding is
Ik denk dat een juiste keuze van heel veel factoren afhangt. En dat daarin ook veel persoonlijke voorkeur zal zitten. Als ik de keuze mogelijkheden qua telefoons zo op een rijtje zet dan denk ik dat ik ook in dit geval voor de Nokia zou kiezen in combinatie met Ovi-maps.

Ik heb zelf jaren nokia gebruikt in combinatie met Ovi-maps. Een bekend probleem van (sommige) Nokia modellen wil nog wel eens een wat zwakkere gps ontvanger zijn. En dat is vooral bij navigatie wel wenselijk.
Verder is Ovi-maps, simpel; goed en overzichtelijk. Maar mijn persoonlijke mening is dat het voor de huidige standaard wel wat kaal is. Helemaal omdat er software is welke iets uitgebreider is.

Anderzijds is het misschien ook een idee om voor de Samsung galaxy te gaan. Deze heeft naar alle waarschijnlijkheid het grootste display van de 3 telefoons waaruit u kunt kiezen. Misschien zit hier standaard alleen maar Google Navigatie (beta) op. Maar...tegen een gering bedrag kunt u bij diezelfde telecomwinkel vast een softwarepakket kopen van bijvoorbeeld Navigon. Hiermee worden de kaarten vooraf geinstalleerd op het toestel en is er geen dataverbinding meer nodig.

Op deze manier heeft u meer aan uw telefoon als navigatiesysteem omdat de samsung waarschijnljik een groter display heeft, de navigatiesoftware meer mogelijkheden heeft, en als u later ooit nog weer een andere telefoon krijgt, u daarop de software ook kunt (laten) installeren.

Mijn conclusie; Neem voor het gemak de Nokia,
Ga voor de langere duur voor een kleine (extra) investering en kies voor de Samsung Galaxy.

Van de Sony Ericsson heb ik helaas te weinig ervaring. Als het type toestel dat u aangeboden wordt ook voorzien is van bijvoorbeeld het 'Android' besturingssysteem net als de Samsung galaxy, dan zijn de opties nagenoeg gelijk en komt de uiteindelijke keuze alleen op de overige (technische) specificaties van de telefoons aan.

Op onderstaande sites kunt u gebruikerservaringen en factsheets terughalen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

Op de Samsung zit inderdaad Google Navigatie die gebruikt maakt van een internet verbinding. Maar u kan ook een applicatie downloaden op de Samsung Galaxy S waarmee u via GPS in het buitenland navigeert en dus geen gebruik hoeft te maken van een internetverbinding. Ik denk dat de Samsung veel meer mogelijkheden biedt dan de Nokia en het besturingssysteem Android is geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb een nokia gehad en navigatie werkte altijd!!!!!!nooit problemen mee gehad, super.
nu een samsung, wat een ge-emmer, dan kan ie dit weer niet vinden, dan weer dat niet, dan een storing.
mijn ervaring zegt.........NOKIA!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend heeft een Nokia, idd veel storingen!

Sony ben ik zelf totaal niet van onder de indruk heb er meerdere gehad.

Ik heb zelf de samsung Galaxy S --> werkt idd via google maps maar goed via bijvoorbeeld ftd kun je genoeg andere downloaden ik heb nu de i go op staan.
En natuurlijk ook gratis.
En omdat het android is kun je heeeeeeeeeel veel apps downloaden eigenlijk een i-phone maar dan beter (vindt ik )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nokia's gaan iniedergeval het langst mee et zijn hele goede apparaten ! Ik zou voor Nokia kiezen