Ja dat kan, maak op je bureaublad (of op een andere plek) een snelkoppeling naar "shutdown -s -f -t 0" (zonder ""). Dit commande zorgt ervoor dat je computer GEFORCEERD wordt afgesloten binnen '0' seconden. Wil je het niet geforceerd doen; haal dan "-f" weg uit het commando.
Noem hem bijvoorbeeld 'afsluiten'.
Als je deze snelkoppeling hebt gemaakt klik je er met de rechtermuisknop op en klik je op het vakje sneltoets. Druk dan bijvoorbeeld 'Ctrl + Alt + [een letter naar keuze]' in en sla dat op door op OK te klikken.
Voortaan als je Ctrl+Alt+[de gekozen letter] intoetst zal je PC direct herstarten.

Succes ermee!

(leuke vraag trouwens, heb het bij mezelf ook gedaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de aan/uit-knop van de computer ingedrukt houdt, is hij in een paar seconden uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duurt 5 seconden.
twee keer achter elkaar "ctrl + alt + delete"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is hij meestal nog niet uit toch, of wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ten tijde van Windows98. En het zorgde voor een reset, en niet voor 'uit'.
Wanneer je de powerknop van je pc indrukt (dus niet ingedrukt houdt!) Zal deze zich netjes afsluiten op dezelfde manier als wanneer je dat via Start, Afsluiten doet of via het al genoemde shutdown-commando.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geforceerd afsluiten is trouwens niet al te best voor je computer.. Het is eigenlijk een "tijdelijk" allerlaatste redmiddel.. Je sloopt basically gewoon je pc als je dit constant doet.
Dus ik zou niet louter uit luiheid dit soort handelingen doen.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Druk op de rode knop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Ghost.
Windows-toets, pijltje omhoog, enter, enter.