de spellen voor de Wii en PS3, waar worden die op geprogrammeerd?

De spelen op een xbox of pc worden natuurlijk op de pc geprogrammeerd. Maar de spelen voor de Wii en PS3 op welk platform en of computer worden die geprogrammeerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Lijkt me afhankelijk van de ontwikkelaar. De een zal het op een pc-windows de ander op pc-linux en een derde wellicht op een Mac doen. Het systeem waar je de code op schrijft bepaald neit waar je het op kan gebruiken. De 'vorm' van de code & gebruikte taal zijn leidend. En uiterarad hoe je de code compileert tot een werkend stukje software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wordt voor alle consoles in C++ gecodeerd. C++ is in principe weer onafhankelijk van PC, mac etc.