Duidelijk antwoord op je vraag, bij onderstaande link:

Letterlijk betekent het Engelse woord jailbreaken 'uit de gevangenis breken'. In de praktijk wordt ermee bedoeld dat het bestandssysteem van de iPhone wordt opengebroken, waardoor het mogelijk is om software van derden te installeren. Daar behoren ook de gekraakte versies van bestaande software in de officiële App Store toe, net als software om de simlock softwarematig te verwijderen. Jailbreaken heeft een grote vlucht genomen, sinds enkele ontwikkelaars besloten geen behoefte te hebben aan de goedkeuring van Apple die nodig is om een applicatie in de officiële App Store op te laten nemen. Andere ontwikkelaars gebruiken de jailbreak-techniek omdat Apple hun programma of game om technische of verkooptechnische redenen zal weigeren. Zo zal Apple bijvoorbeeld nooit een programma toelaten dat de simlock van het toestel uitschakelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo hacken dat je je eigen software of operating system (of gekopieerde software) er op kan zetten - zonder te betalen dus via de webwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm is dat strafbaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah... Dan kan je een backup van je software maken. Het is in Nederland toegestaan om een backup van je software / CD's / DVD's etc. te maken - ALLEEN voor eigen gebruik.
Uiteraard willen de fabrikanten van apparatuur en media dat niet - die willen geen backups toestaan. Dus lobbyen ze bij de regeringen en de EU om wetgevingen in te voeren dat je een beveiliging niet mag hacken of reverse-engineeren. Helaas gaan veel regeringen daarin mee. (Zeg maar net als de maffia: gewoon met zakken geld de politici omkopen.)
Jailbreak is het illegaal kraken van je iPod om er dus illegale dingen mee te doen, zoals het stelen van spelen en programma's!
Daarom vervalt dan ook je garantie en is het strafbaar!