iets gekocht marktplaats op marktplaats niet ontvangen

ik heb iets gekocht op marktplaats hat geld overgemaakt en toen zou hij het opsturen maar ik heb het nooit gekregen en hij negeerd me kan ik hier iets aan doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat als je het kopersbescherming hebt van marktplaats hoe zoeken ze uit wie het geld dan heeft als het kan
paulus811
13 jaar geleden
dat geldt alleen als je iets gekocht hebt onder de 200 euro uit de categorieën cd,'s boeken of telecom EN betaald hebt via Paypal. Je krijgt dan zonder gedoe je geld terug als er niet geleverd wordt.
sterredag
13 jaar geleden
toevoeging, de verkoper moet dan aantonen dat hij het wel degelijk verstuurd heeft. Doet hij dat niet, dan wordt dit gewoon in orde gemaakt. Ik snap alleen bovenstaande voorwaarden niet, die lees ik niet terug op marktplaats: PayPal biedt kopers op Markplaats onbeperkte bescherming voor verzendbare producten (met uitzondering van toegangskaarten en tickets) die met PayPal worden gekocht. Dit betekent dat de koper zijn geld terug krijgt via PayPal als de aankoop niet wordt bezorgd (ongeacht het aankoopbedrag). Wanneer verkopers PayPal als betaalmethode aanbieden op Marktplaats, wordt zichtbaar in de advertentie vermeld dat Kopersbescherming van toepassing is. Als koper ziet u op deze manier in een oogopslag dat uw aankopen beschermd zijn. Ook kunt u via de Uitgebreid zoeken functionaliteit zoeken op advertenties van verkopers die PayPal als betaalmethode accepteren.
paulus811
13 jaar geleden
ik heb mijn info van onderstaande link, misschien is dat inmiddels achterhaald. Heb niet veel tijd voor een diepgravend onderzoek ;-) http://www.nu.nl/internet/1962535/-kopersbescherming-op-marktplaats.html

Het beste antwoord

Helaas ben je je geld kwijt.
je kan marktplaats hierover wel inlichten
Lullig voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan er een melding van maken op marktplaats en deze persoon kan op marktplaats niets meer aanbieden maar ja daar ben jij niet mee geholpen
probeer het via de bank terug te storten als dat niet gaat ben ik bang dat je het slachtoffer bent geworden van een oplichter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rudolf
13 jaar geleden
Een eigen overboeking via de bank terug laten boeken is niet mogelijk. Dit kan alleen als het een automatische afschrijving betreft.
Je kunt bij de politie aangifte doen van diefstal. Mogelijk kan de politie via de marktplaats organisatie achterhalen wie de aanbieder is. De vraag is wel of er voldoende belang is voor een groot onderzoek, maar dat je je lullig voelt begrijp ik helemaal.

Mijn truc is altijd dat ik zeg dat ik het kom ophalen. Doet men daar moeilijk over, dan gaat de koop niet door (heb ik al eens gehad voor 180 euro, maar had dus nog wel mn poen nog). Als ophalen geen probleem is, vraag ik alsnog om het op te sturen.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zekers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Neem even contact op met Opgelicht op Internet !

Zij kunnen je niet op korte termijn helpen. maar verzamelen alle informatie en kunnen je helpen bij de aangifte bij de politie.

Ook voor de toekomst even daar kijken voor je geld overmaakt of die naam/rekening nummer/artikel geseind is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
yep en hoe meer klachten over 1 persoon, hoe groter de kans is dat ze er wat mee kunnen. Dit is ook een handige plek om te checken of iemand met een bepaald rekeningnummer, naam, naam van de rekening, telefoonnummer etc al eens eerder klachten heeft gehad.
jaa, als het om kleine bedragen gaat ben ik bang dat de politie daar niets aan doet... sowieso is dat een risico dat je neemt bij marktplaats. nooit geld opsturen eerdat je je product heb, hij heeft immers dan je adres om langs te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betaal altijd vooraf (overmaken) tenzij ik het persoonlijk afhaal. Slechts 2x is het fout gegaan.
1x met ruilen spaarzegeltjes
1x met baby jurkje maar daarvan heb ik van verkoper alsnog een ander jurkje gekregen (goedmakertje).
Maar het is sterk afhankelijk wat je koopt/verkoopt.