Waar staan de laatst getypte letters in het geheugen van mijn pc ?

Ik was laatst een heel stuk aan het typen op een site, en toen ik klaar was en op verzenden klikte, bleek ik uitgelogd en was alle tekst weg. Vorige pagina ook niks....Nu heb ik wel eens gehoord dat dat alles toch nog ergens bewaard wordt op de pc, in ieder geval tot je hem uitzet. Klopt dat? Waar kan ik dat vinden ?

ps. ik werk op Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Zorg gewoon voor bij grote stukken tekst dat je tussendoor opslaat. Of maak de tekst eerst in een apart bestand voordat je het door stuurt naar een website. En je kunt altijd een kladblok van WORD mee laten lopen...

Alle bestanden die op de pc gemaakt worden zijn terug te vinden. Zelfs na een formatC. Hierbij moet je alleen wel weten waar en diep in het geheugen van de harde schijf je moet zoeken. En niet geheel onbelangrijk: Je moet weten hoe je al die nulletjes en eentjes weer kunt decoderen naar begrijpbare taal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op het toetsenbuffer... Als ik me niet vergis zijn dat 32 tekens, meer niet... Vista en xp en ouder zijn in design qua toetsenbuffer niet anders... Een tip in gevallen zoals jij hierboven beschrijft is het raadzaam om uit gewoonte op de knop F5 te drukken zomaar op momenten op zo´n site. F5 is namelijk een refresh van je pagina en synchroniseert hier met daar, dwz als er daar, op de andere kant op het net, iets verandert dan krijg jij dat te zien, én zij aan de andere kant worden op de hoogte gebracht van jouw veranderingen getypt op je scherm... De knop F5 gebruik ik regelmatig hier op GV want doordat ik op die knop druk, zie ik of er een nieuwe vraag is...
Maar je kunt niet zoals je waarschijnlijk ergens gehoord hebt op ALT-Printscreen je tekst lang paraat behouden, dat kan niet... ALT-Printscreen zet de inhoud van het huidige window op het klembord, grafisch en je kunt dat plaatje plakken in een tekenprogramma, bv paint. Dat is mogelijk, maar dan niet met toetsaanslagen zoals jij graag zou hebben... ALT-Printscreen is het huidige window plakken in klembord en Printscreen alleen is je hele buroblad plakken op het klembord, voor de volledigheid...

:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat meestal in het interne geheugen als je genoeg hebt, anders op de harddisk in de pagefile. Wat je zou kunnen doen in het vervolg is altijd even A (alles selecteren) en dan C (alles kopiëren) doen voordat je het antwoord verstuurd. Gaat het dan fout, kun je het altijd weer terughalen met V (alles plakken).

Toegevoegd op 09-05-2009 10:25:11
Met C zet je de gegevens in het klembord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik las de vraag en wilde net precies hetzelfde antwoord gaan intypen.
Waarschijnlijk heb je dan zo lang over dat stuk tekst gedaan dat de site vond dat je te lang inactief was en je dus automatisch uitlogde. Is een soort van beveiliging, ook ter bescherming. Als jij bijvoorbeeld in de bibliotheek je e-mail aan het checken bent maar je vergeet per ongeluk om uit te loggen wanneer je weggaat, dan zorgt deze functie ervoor dat degene na jou niet zomaar vrolijk in jouw inbox terechtkomt.

Tekst die je typt wordt echter niet letterlijk ergens bewaard, tenminste dat heb ik nog nooit gehoord. Wat in dit geval uitkomst zou kunnen bieden, is een keylogger. Dat is een programmaatje dat letterlijk elke toetsaanslag bijhoudt en bewaart. Wel moet je daar voorzichtig mee omgaan, want ook alle wachtwoorden slaat hij bijvoorbeeld gewoon onversleuteld op. Maar zolang alleen jijzelf toegang hebt tot de keylogger, is dat geen probleem. In jouw geval had je dan alle tekst die je had getypt uit de keylogger kunnen kopiëren en weer plakken in de site waar je op dat moment op bezig was.