Als ik een film wil downloaden, (bv. komt een vrouw bij de dokter) hoeveel ruimte neemt dat dan in beslag?

Ik wil films downloaden maar ik weet niet of ik genoeg ruimte heb, en of het op een dvd gebrand kan worden (normale dvd van 4.7 gb)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor formaat heeft de film die je wilt gaan downloaden? .Divx of zijn het 'losse' dvd-bestanden?

Het beste antwoord

Dat ligt er helemaal aan in welk formaat je de film download. Een bluray formaat kan 40 GB zijn. De originele film in DVD kwaliteit is zo'n 8,5 GB (past op een dual layer schijf). Films worden ook aangeboden in zogenaamd DVD 5 formaat, dan is de film gecomprimeerd om op een enkellaags DVD te kunnen branden (4,7 GB).

Ook kan de film nog verder gecomprimeerd worden in andere formaten zoals MP4 e.d. en kunnen extra's worden verwijderd.

Kortom, als je een film wilt downloaden die je later op DVD5 (4,7 GB) wilt branden dan moet je óf films zoeken in dat formaat óf je moet zelf een gedownloade film comprimeren met een programma dat dit voor je kan doen zoals DVD2One.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor dat gaat lukken. Een gemiddelde film beslaat rond de 4,3 gb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een film van zo rond de 2 uur, zal zo'n 850 MB in beslag nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een iso bestand betreft (een 'image' van de originele dvd), of een uitgepakte DVD (een map met submapjes 'audio' en 'video') dan heb je op je harde schijf pakweg tussen de 3 en de 7,5 Gb aan ruimte nodig.

Een standaard beschrijfbare DVD heeft 4,3 Gb ruimte.

Met DVDshrink kun je een te grote film inkrimpen. In het geval van een iso bestand zul je deze dan eerst moeten mounten (als een virtuele DVD op je pc openen).
rose
13 jaar geleden
Ligt inderdaad aan het bestand van de film.
Is het een video-ts dan kan dat makkenlijk op een 4,7 gb dvd schijfje.
Is het b.v. een avi of divx dan kunnen er 2 films van ongeveer 800 mb op een dvd schijfje,dat doe ik zelf ook regelmatig beeld en geluid is dan uitstekend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
download het en je weet het... er zijn dvd;s trouwens in de handel van zon 8 gig, dus moet goed komen... Als je Avi bestanden download passen er daar zelfs meerderen van op een dvd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste van alles heb ik nog niet gezien in alle antwoorden..... n.l. KWALITIJT van de film. Als algemene stelling kun aannemen dat, hoe groter het bestand is, des te beter is de kwaliteit van het geheel is. Compressie van materiaal gaat 99 van de 100 keer ten kosten van het beeld en geluid ! Er zijn compressie mogenlijkheden (zo als b.v. *.mkv) welke op HD niveau kunnen weergeven, echter moet je daar wel geschikte apparatuur voor hebben om dit te kunnen weergeven (met een moderne PC zal dit geen problemen geven, maar via een DVD speler zal dit vaak niet gaan. Kijk eens goed naar de specificaties van je apparatuur welke bestanden kunnen worden weergegeven en of je TV dat accepteert. Op internet worden films in diverse bestandeformaties aangeboden en bij de meeste zoekmachines wordt tevens de grote van het bestand vermeld. suc6