Welke krachtige laptop ?

Mijn wens is om een kleine, maar zeer krachtige laptop te koen, waaraan ik gemakkelijk een ander groot scherm van mijn werk of thuis op aan kan sluiten.

10 toto 15 inch, i7, of hoger, waarmee ik 3-4 jaar vooruit kan.

Toegevoegd na 1 dag:
Oh, detail, want idereen heeft het over macbook.. Ik wil er graag linux opzetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linux kun je ook op een Mac draaien maar daarvoor hoef je geen Mac te kopen. Je koopt een Mac vanwege het fantastische Mac OS X en de goeie architectuur van de machine waardoor het geheel probleemloos draait.
Linux kun je prima op een PC draaien. Voordeel is dat PC's vaak toch goedkoper zijn. Maar als je de specificaties gaat vergelijken en je wilt een PC die net zo goed is als een Mac, zul je zien dat het prijsverschil ineens een stuk kleiner is. Zie b.v. de hier genoemde Dell Studio 1558 V1. Een laptop met goede specificaties met een bijbehorend prijskaartje.
Wat is wijsheid? Ik zou zeggen, toch een Mac. Je kunt er Linux op draaien, Mac OS X en Windows.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zuinig omspringt met je geld koop je best de Dell Studio 1558 V1 en zet je de linux Sabayon op (of ubuntu). Persoonlijk vind ik een mac ook heel goed, alleen heb je de hoge prijsklasse dat je moet bijbetalen omdat het een goed merk is.

Antwoorden (4)

Ik maak al ruim 2 jaar gebruik van de Acer Extensa 5630Z. Met veel plezier! Nog nooit problemen mee gehad. Weegt niet veel, kost bijna niks, gratis virusscanner en werkt erg snel! Aanrader dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet weten wat je budget is maar Apple heeft de nieuwste MacBook Pro voorzien van nieuwe processoren. Afhankelijk van je budget kun je kiezen voor i5 of i7.
Je hebt dan een laptop die helemaal top is. Niet alleen blijft 'ie drie tot vier jaar prima draaien, na die tijd kun je 'm ook nog steeds voor een goede prijs tweedehands verkopen.
En al die jaren draait 'ie zonder virus, malware en spyware problemen. Ook alle andere problemen die vaak met Windows computers gepaard gaan, zullen je bespaard blijven.
Als ik jou was, koos ik voor een MacBook Pro.
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTM3NjU3MDM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik persoonlijk wel heel kostelijk bij apple
Goeie tip voor een laptop is alienware, redelijk duur maar echt goeie prestaties.

En als je van België bent, er is een actie in carrefour. 999 euro voor de Dell Studio 1558 V1*
i7-740QM processor
6GB DDR3 geheugen
ATI Radeon HD5470 1 GB
640 GB hard disk
15,6 inch scherm
Wireless
Webcam
..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een macbook is een krachtige computer en kun je aansluiten aan een groot scherm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ani Per ongelijk op min gedrukt. Wilde je een plusje geven.
Voor alle duidelijkheid; een DIKKE PLUS voor dit antwoord/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje